Facebook Timeline - ispričajte priču svog života

Kao što se to i očekivalo, Mark Zuckerberg predstavio je u četvrtak navečer u San Franciscu na konferenciji f8 velike promjene za korisnike ove društvene mreže. Najveća od njih je - Timeline.

22.9.2011.
23:30
VOYO logo

Na samom početku Mark Zuckerberg je otkrio da od prošlog tjedna Facebook koristi pola milijardi ljudi na dan. To je zaista impresivna brojka.

No, možda najveće otkriće ovogodišnje f8 konferencije koja je počela u četvrtak u 18:40 sati po našem vremenu je - Facebook Timeline.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Facebook Timeline Zuckerberg je najavio kao "priču vašeg života". Dugim riječima, cijeli svoj život moći ćete odsada prikazati na jednoj jedinoj stranici.

"S Facebook Timelineom možete pokazati tko ste zaista", istaknuo je Zuck dodavši da korisnik ima potpuno kontrolu nad time što od svoga života želi prikazati drugima (fotografije, statuse, mape s označenim mjestima koje je posjetio…)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Facebook Timeline koji dolazi i na mobilne platforme, uključuje u sebe sve vaše "priče", sve aplikacije i to je prema riječima Zucka "novi način da pokažete tko ste". Osim toga, iznad slike profila moguće će biti dodavanje nove, velike fotografije po širini stranice čime će profili postati znatno jedinstveniji i manje uniformirani. Naš dojam je da je cijela stranica sada vizualno puno primamljivija.

Osim Timelinea, Zuckerberg je predstavio i novu "klasu aplikacija" koje prije nisu bile moguće. Riječ je o novoj verziji Open Grapha koji će učiniti svijet "otvorenijim i povezanijim". Glagoli su tako postali nova uporišta na koja se oslanjaju aplikacije. Primjerice, moći ćete pronalaziti prijatelje prema onome što oni rade; "kuhanje", "planinarenje", "bicikliranje"…, a aplikacije se odnose na muziku, filmove, tv, igre, knjige… Za takve aplikacije Zuck je koristio poseban izraz "lifestyle apps" ističući pritom važnost onog "društvenog" (social) u konzumaciji medija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Evolucija planetarno popularnog gumba "like" uključuje tako imenice + glagole koji se baziraju na korisnikovim akcijama. Izraze koje je u tom kontekstu koristio su "frictionless interactions" i "real-time serendipity" kako bi još više istaknuo važnost društvenog povezivanja u otkrivanju novih stvari (pjesama, knjiga, filmova, igara…)

Pronalaženje obrazaca ("finding patterns") je prema riječima Zucka "jedna od najkulerskijih osobina" a riječ je o tome da primjerice s vašim prijateljem možete u isto vrijeme slušati neku pjesmu i razgovarati o njoj. Facebook će se pobrinuti da vas spoji i da na vrijeme saznate da neki vaš prijatelj voli istu pjesmu kao i vi. Riječ je zapravo o tome da nove stvari otkrivate preko vaših prijatelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

http://cdn.livestream.com/embed/f8live?layout=4&color=0xe7e7e7&autoPlay=false&mute=false&iconColorOver=0x888888&iconColor=0x777777&allowchat=true&height=240&width=390

Daniel Ek iz glazbenog servisa Spotify koji se pridružio Zuckerbergu na pozornici rekao je baš tako: "Ljudi pronalaze novu muziku preko svojih prijatelja". Ek je istaknuo da je suradnja Facebooka i Spotifya veliki dan za obje kompanije. "Glazba je ključna komponenta Facebooka za njegov budući uspjeh".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim za glazbu, Open Graph koristit će se i za otkrivanje filmova, knjiga, tv emisija i sve to u suradnji s mrežom vaših prijatelja. O tome je govorio i Reed Hastings, su-utemeljitelj Netflixa najavivši integraciju Facebooka i ovog streaming media servisa. Primjerice, filmove na Netflixu gledat ćemo preko Facebooka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zuckerberg je na konferenciji zapravo na neki način već najavio dolazak nove generacije internet usluga poznatim pod nazivom semantički web, iako taj izraz nigdje nije eksplicitno upotrijebio.

Naš prvi dojam je da će nakon ovih promjena korisnici dijeliti sa svojim prijateljima mnogo više nego što je to dosada bio slučaj. Što slušate, što kuhate, s kime ste u društvu, koji su vam omiljeni filmovi... sve to dijelit ćete sada mnogo lakše s prijateljima na Facebooku. Na sreću, svaki korisnik će moći sam uređivati svaku postavku privatnosti. No, reakcije se tek očekuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo