Čak 75 posto kutije bit će prekriveno vizualnim upozorenjem.
Zabranit će se i cigarete s jakim okusima poput mentola ili
vanilije, jer maskiraju gorak okus duhana.
"Kutije cigareta trebaju izgledati kao duhanski proizvod, a ne
kao kozmetika ili bomboni. Cilj je da ljudi mogu donijeti
informirane odluke kada pogledaju kutiju cigareta, primajući
jasnu poruku da proizvod koji kupuju šteti njihovu zdravlju",
pojasnio je povjerenik Europske komisije za zdravstvo,
Tonio Borg.
Gotovo 700.000 Europljana ili grad malo manji od Zagreba godišnje
umire od bolesti povezanih s pušenjem. Iako je prodaja cigareta u
Uniji posljednjih godina znatno pala, u Europi je i dalje veći
postotak pušača nego u ijednoj drugoj regiji svijeta.
"Malo smo razočarani što nije zabranjeno i brendiranje duhanskih
kompanija, ali nadamo se da će se u Europskom parlamentu i o tome
razgovarati", kazao je Javier Delgado Rivera iz
Europskog saveza za javno zdravlje.
Na nedavno uvođenje šokantnih fotografija na kutijama cigareta, u
Australiji su neki reagirali štampanjem naljepnica koje te
fotografije skrivaju. Protiv smjernica koje bi se odnosile i na
Hrvatsku, građani pak mahom nemaju ništa.
Nove smjernice trebale bi zakonsku snagu dobiti 2014.
'Šokantnim slikama protiv pušenja' - nova je strategija Europske unije u kojoj će sutra biti i Hrvatska za smanjenje broja pušača i bolesti izazvanih pušenje. Uvode se stroža pravila za prodaju cigareta, a na preko tri četvrtine kutija bit će šokantne fotografije šteta koje stvara ovisnost. Također, zabranit će se i aditivi koji poboljšavaju okus poput mentola ili vanilije.