ozbiljan problem /

Elektronički otpad doseći će težinu 11 piramida do 2017.

Image

Do 2017., godišnja količina odbačenih strojeva za pranje rublja, kompjutora, hladnjaka, elektroničkih igračaka i ostalih sličnih uređaja doseći će težinu 200 zgrada Empire State Building ili 11 egipatskih piramida.

15.12.2013.
13:59
VOYO logo

Kina i ostala brzorastuća gospodarstva pretekla su zapadne zemlje po količini elektroničkog otpada, od televizora do mobilnih telefona, a prognoze govore da će od 2012. do 2017. količina tog tipa otpada u svijetu porasti 33 posto, objavila je u nedjelju koalicija UN-ovih, vladinih i nevladinih agencija i udruga.

Prvo izvješće koje se bavi globalnim rasporedom otpada s ciljem poticanja recikliranja i sigurnijeg odlaganja otrovnih komponenti, pokazuje kako gospodarski rast zemalja u razvoju utječe na globalnu ekonomiju, čak i u pogledu zagađenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Elektonički otpad zahtjeva globalnu pozornost", rekao je Reudiger Kuehr s UN-ova sveučilišta i izvršni direktor inicijative koja okuplja UN-ove agencije, vlade, nevladine organizacije i znanstvenike.

Količina elektroničkog otpada u svijetu porast će s 48.9 milijuna tona 2012. na 65.4 milijuna tona između 2012. i 2017., kažu u inicijativi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do 2017., godišnja količina odbačenih strojeva za pranje rublja, kompjutora, hladnjaka, elektroničkih igračaka i ostalih sličnih uređaja doseći će težinu 200 zgrada Empire State Building ili 11 egipatskih piramida.

Dio otpada iz bogatih država završava u zemljama u razvoju gdje ga velik broj ljudi rastavlja u opasnim uvjetima i za nisku plaću.

Otpad iz brzorastućih ekonomija te iz Rusije i ostalih bivših sovjetskih republika premašuje količinu koju su 2012. proizvele zapadne zemlje poput SAD-a, EU-a, Japana, Australije.

"Te je godine Zapad proizveo 23.5 milijuna tona otpada, a ta druga skupina zemalja 25.4 milijuna tona, što predstavlja zaokret u odnosu na ranije procjene za 2007. kada je Zapad proizvodio većinu svjetskog elektroničkog otpada", ističu u inicijativi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo