Ministarstvo bez novca /

Djeca s poteškoćama u razvoju ostaju bez 60 asistenata?

Ponovno problemi s asistentima za djecu s poteškoćama u razvoju. Njih šezdesetak sutra ostaje bez posla, jer neke udruge koje su ih zapošljavale nisu prošle na natječaju ministarstva obrazovanja. Tako će sutra djeca iz Petrinje, Slavonskog Broda, Rijeke i drugih gradova po drugi put od početka ove školske godine na nastavi biti sami.

2.11.2014.
18:34
VOYO logo

Mali Ante bez mame ne može. A boravak u školi ne može zamisliti bez asistenta Tihomira, s kojim uči već dvije godine.

Ipak, Ante je od sutra bez svog asistenta jer udruga preko koje je zaposlen nije prošla na natječaju ministarstva obrazovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nama je totalno nelogično da ministarstvo, to isto koje je raspisalo natječaj, dva mjeseca isplaćuje plaće za te asistente, a onda preko noći procjene da više toj djeci ne trebaju asistenti'', komentira Aleksandra Milković iz Udruge osoba s invaliditetom Sisačko-moslavačke županije.  

Razočarana je i Antina obitelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Jako smo iznenađeni. Čak i Ante. Kad je u petak čuo da mu možda neće Tihomir doći, prvo je pitao 'što sam napravio'?! Kak mu sad reći da nije on kriv'', pita se Antina majka Marica Kopar.

Na Zavodu bi sutra moglo završiti oko 60 asistenata s područja cijele Hrvatske. Djeca s teškoćama u razvoju bez pomoćnika u nastavi prvi put su ostala na početku školske godine.

Za asistente država tada nije imala novaca.

Nakon prosvjeda roditelja u rujnu, Ministarstvo je udrugama ipak odobrilo zapošljavanje asistenata. I to za svu djecu koja su ih imala prošle godine. Nešto je plaćeno novcem iz EU fondova, a ostatak je trebao osigurati natječaj za udruge. No, uslijedilo je razočarenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Vidljivo je da su to udruge u onim županijama koje nisu zadovoljile natječajnu proceduru za financiranje asistenata preko europskog socijalnog fonda što znači da smo mi na neki način kažnjeni", uvjerene je Milković.

Tako je kažnjen i Ante, koji ide u peti razred. Bez pomoći teško će moći nastaviti školovanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"S obzirom da je to prelazak iz razredne u predmetnu nastavu, to je jedan stresan period života i za djecu koja imaju jedan normalan psihofizički razvoj, a kod djece s teškoćama u razvoju to je zapravo još puno zahtjevnije", komentira edukacijska rehabilitatorica Antonija Ćosić.

Udruga će se ministarstvu žaliti, a škola će Antinog asistenta zamoliti da volontira dok se ne nađe rješenje. Na potezu je Ministarstvo obrazovanja iz kojeg danas nije bilo odgovora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo