Vlasnik prijevozničke tvrtke čiji je autobus jučer sletio s A4 pri čemu je 11 putnika poginulo, a još jedan kasnije u bolnici, dok je 32 putnika ozlijeđeno, za poljski Fakt dao je detalje puta.
"Prema rasporedu, autobus je krenuo u petak u 9 sati sa željezničke stanice Warszawa-Zachodnia", objasnio je za Fakt Jacek Antoszkiewicz, vlasnik prijevozničke tvrtke u kojoj je organizator putovanja angažirao autobus.
U vozilu su bile 44 osobe, uključujući dva iskusna vozača. Prema riječima Jaceka Antoszkiewicza, autobus je bio ispravan, prošao je sve tehničke testove, no nije nam želio reći kakva su iskustva vozača i je li im to prva tako duga ruta.
"Ljudi, nemojte me umarati. Šokiran sam tabletama za smirenje. Moj život se raspao. Za mene je to strašna tragedija", rekao je u očaju.
Hodočašće je organizirao ured Bratovštine sv. Josipa. Među hodočasnicima su bila tri svećenika, šest časnih sestara, ostali su bili hodočasnici laici, došli su iz okolice Konina, Sokołówa i Jedlnie kod Radoma.
Nakon nesreće jedan od hodočasnika je pozvao pomoć. Prenijeli su i svjedočanstvo Ivana Ivančana, zapovjednika DVD.a Breznički Hum koji je rekao da u životu nije vidio takvu nesreću, da je jedan vozač izletio kroz vjetrobransko staklo, a drugi da je bio u autobusu.
Prema najnovijim informacijama, četvero pacijenata iz varaždinske bolnice već se vratilo u Poljsku,
Jutros je varaždinski župan Anđelko Stričak izvijestio da je u toj bolnici 11 ozlijeđenih, petero da ij je u jedinici intenzivnog liječenja od kojih su dvoje u kritičnom stanju. Po troje unesrećenih je na neurologiji, ortopediji i traumatologiji.
Kako donosi Jutarnji list, tahograf poljskog autobusa uništen je u nesreći i nakon što je ovlašteni tehničar iz njega pokušao izvući podatke oni se nisu mogli očitati.
Što bi to konkretno moglo značiti rekao je dipl. ing. strojarstva Zoran Kalauz, izvršni direktora tvrtke Tahograf d.o.o. iz Svete Nedelje.
"To znači da se neće moći utvrditi kojom brzinom je vozio u trenutku nesreće premda bi ista trebala biti 100 km/h. Međutim, u tahografu su se nalazile dvije digitalne vozačke kartice (vozačka i suvozačka) što upućuje na to da je poljski prijevoznik korektno angažirao dva vozača za ovako dalek put (jedan vozač ne bi po propisima mogao samostalno odraditi ovakvo dugo putovanje od Poljske do Međugorja). Prema podacima s vozačkih kartica, vozač i suvozač do trenutka prometne nesreće nisu bili ni u kakvom prekršaju po pitanju radnih aktivnosti i korektno su se zamijenili nakon određenog broja sati vožnje", kaže Kalauz.