što se zapravo dogodilo? /

Vlak je vozio iskusni strojovođa: 'Čudno je sve. Morao je vidjeti stop i sam lupiti gumb da ipak vozi dalje'

Image
Foto: Davor Javorović/Pixsell

Na kolodvoru u Okučanima dobio je upute da je prvi signal u kvaru, pa je moguće i da je krivo shvatio da su svi signali na dionici u kvaru

10.9.2022.
13:52
Davor Javorović/Pixsell
VOYO logo

Nakon stravične nesreće u kojoj je sinoć u 21:30 troje ljudi poginulo, među njima i malodobno dijete pristiže sve više informacija koje bacaju novo svjetlo na tešku željezničku nesreću kraj Novske.

Više i dobro upućenih izvora iz HŽ-a potvrdilo nam je da sve ukazuje na to da je strojovođa moguće svjesno ignorirao crveni signal i znak 'stop', te da je morao sam odraditi radnje kojima je 'naredio' vlaku da i dalje vozi i to velikom brzinom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako doznajemo radilo se o vrlo iskusnom strojovođi pa naši sugovornici kažu da je teško vjerovati da se radilo o čistoj ljudskoj grešci. "To je možda moguće za mladog strojovođu koji bi previdjeli neke stvari ili možda ne znaju sve finese. Ali ovo je bio vrlo iskusni strojovođa i tako je teško vjerovati da se nešto ovdje dogodilo iz neznanja", govore nam sugovornici.

A evo što je bilo. Sama dionica kojom je putnički vlak vozio i na kojoj je naletio na zaustavljeni teretni vlak nova je dionica, koja ima sigurnosne sustave koji čak sami koče vlak kad su upaljeni signali 'stop'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
tužni prizori vlaka smrti kraj Novske /

Pogledajte današnje slike s mjesta nesreće gdje traje očevid. U njoj je poginulo dijete te dva radnika HŽ-a

Image
tužni prizori vlaka smrti kraj Novske /

Pogledajte današnje slike s mjesta nesreće gdje traje očevid. U njoj je poginulo dijete te dva radnika HŽ-a

"To znači da će sustav sam zaustaviti znak ako strojovođa previdi ili izignorira znak stop. Sustav će sam kočiti. Jedino strojovođa može osobno sam pritisnuti gumb kojim naređuje vlaku da ignorira sustav kočenja pa vlak nastavlja dalje voziti", kaže naš sugovornik.

Doznajemo da je strojovođa na kolodvoru u Okučanima od prometnika dobio informaciju da signal ispred njega nije ispravan, pa da do prvog neispravnog signala vozi 30 km/h. Potvrdilo nam je do nekoliko izvora. "Strojovođa je dobio nalog da s kolodvora izađe s 30 km/h", kaže naš sugovornik. Potom je mogao dignuti brzinu na dionici kojom se inače može voziti i do 160 kilometara na sat.

Prema informacijama naših sugovornika, strojovođa je zaista ubrzao vlak na preko 100 kilometara na sat. Za sada se na razini spekulacije zna da je možda zbog neispravnog prvog signala možda ignorirao druge signale, pa i nadolazeći znak 'stop' zbog kojeg je morao usporiti i zaustaviti kompoziciju.

"Prvo je strojovođa imao znak 'žuto' koji govori strojovođi da mora usporiti na ispod 90 km/h i morao ga je vidi nekoliko kilometara ranije. Potom se još jednom dojavljuje u obliku crvenog svjetla da je na oko dva i pol kilometra ispred njega vlak u mirovanju i da mora i sam zaustaviti vlak. No strojovođa je nastavio voziti. Čak i da je sve to prošao bez usporavanja, morao je vidjeti vlak ispred sebe na nekoliko stotina metara, a onda bi trebalo biti tragova kočenja", kaže naš sugovornik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Davor Javorović/Pixsell

Više njih s kojima smo razgovarali kažu da je strojovođa morao biti svjestan da je ispred njega vlak, sustav ga je sam trebao usporiti i zaustaviti, čak i da je strojovođa izignorirao sustave upozorenja. Sve je podešeno da sam strojovođa mora stiskati gumb kojim potvrđuje da je svjestan crvenog signala i da svejedno želi nastaviti voziti. Je li to sve zaista tako i bilo, da je strojovođa svjesno ignorirao signale koji naređuju da stane, da je svjesno sam stiskao gumb da želi dalje voziti, naši sugovornici ne žele spekulirati, tim više jer se radi o vrlo iskusnom strojovođi.

"Čudno je sve to, da se moglo takvom strojovođi dogoditi. Jako zbunjujuće", kaže nam jedan sugovornik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostavljaju prostor i tome da je strojovođa krivo shvatio upute u Okučanima, pa je mislio da je cijeli sustav ispred njega u kvaru, a ne samo izlazni signal, ali to tek treba potvrditi očevid.
RTL-ova reporterka Ana Mlinarić razgovarala je s glavnim istražiteljem željezničkih nesreča Antuna Bibera koji je također izjavio: "Teretni vlak je ostao u kvaru. Strojovođa teretnog vlaka je išao kontaktirati svoje nadređene da oni kontaktiraju nadređene od upravitelja infrastrukture da se nalazi u kvaru. U tome nekakvom periodu, sada se to točno ne može odrediti, tijekom sljedećih dana će se obaviti preslušavanje snimki razgovora i komunikacije između jednih i drugih gdje će se točno vidjeti vremenski period kada se što zbivalo".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo