Jutros se oko devet sati na otoku Braču srušila Cessna 172 s troje ljudi.
Sreća u nesreći je da su svi preživjeli i hitno helikopterom prevezeni u splitsku bolnicu.
Nakon manje od mjesec dana novi pad Cessne u Hrvatskoj, za razliku od Rakovice ovaj put po lijepom vremenu.
Za sada još uvijek nije sigurno što se dogodilo. Pilot je prijavio poteškoće. Vjerojatno se dogodilo prisilno slijetanje koje je rezultiralo nesrećom
Što bi onda mogli biti uzroci komentirao je stručnjak za zrakoplovstvo Alen Šćuric, s kojim je razgovarala Nikolina Radić.
Što se dogodilo na Braču?
"Ono što sa sigurnošću mogu reći je da ovo nije ista nesreća koja se desila prije par tjedana u Lici gdje pilot jednostavno ušao u vrijeme u koje nije trebao, trebao se okrenuti i vratiti, ali on to nije učinio. Izgubio se i pao jer vremenski uvjeti nisu bili na nivou. Ovdje je je vrijeme bilo lijepo i radilo se o panoramskom letu. Vjerojatno se radi o nekom kvaru, ne vjerujem da je išta drugo moglo biti. Jednostavno vremenski uvjeti su bili izvanredni", objasnio je zrakoplovni stručnjak
"Za razliku od prošle nesreće, ovdje je pilot bio vrlo priseban i odradio je jedno vrhunsko slijetanje jer je zapravo sletio u vrlo lošem terenu. Vidjeli se kako je avion izgledao, bio je zabijen u šumu. Da je bilo tu par metara plus/minus mogli su svi poginuti, nažalost", tvrdi Šćuric.
Za Cessne se smatra da imaju najpouzdaniji zrakoplovni klipni motor. Je li sporno može biti održavanje ili možda gorivo? Šćuric je odgovorio kako je Cessna neosporno vrhunski avion. "Ona je broj jedan", dodao je.
"Događa se to da ti avioni lete vrlo dugo. Kod nas ti avioni budu stari 30-50 godina. Ja ne znam koliko je taj avion star i kako je održavan. Nažalost, kod tih malih aviona imate situaciju da se niti održava niti kontrolira kao velike avione na jednak način. Državu ne boli toliko ako se takav avion sruši. Nije jednako kada se dogodi nesreća automobilu i autobusu", istaknuo je.
Stručnjak kaže da se pilote kontrolira, ali ne u istoj mjeri, a sezonski je takvih letjelica puno više.
Radilo se vrlo vjerojatno o turističkom letu, a pitanje je je li pilot uopće imao licencu za turističke letove na području Hrvatske.