U arhipelagu otoka Jabuka rano jutros dogodila se havarija na turskom teretnom brodu uslijed prodora mora u prostor strojarnice, slijedom čega je pokrenuta spasilačka akcija prema posadi u koordinaciji Hrvatske i Talijanske središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru.
Prema neslužbenim informacijama saznajemo da je osam članova posade prevezeno brodicom pomorske policije, stiglo u trogirsku luku u postaju prometne policije. Tamo se o njima brine Crveni kruž koji je osigurao hranu i ostale potrepštine. Turski teretni brod bit će dotegljen je Brodotrogir.
Iz Brodospasa također doznajemo kako su spasioci Remorkera krenuli na mjesto nesreće, a prema njihovim procjenama na poziciji broda trebali bi stići oko 19 sati. Po svojoj prilici, nakon što uzmu brod u tegalj, do Brodotrogira će im trebati 10 sati, što znači da bi ondje trebali stići sutra u jutarnjim satima.
Pomoćnik ministra prometa održao je u 17 sati presicu na kojoj je progovorio o detaljima nesreće.
"Remorkerov tegljač stiže oko 19 sati, odakle će s brodom krenuti u Trogir. Pri nesreći se pojavio otvor između skladišta 2 i stojarnice, nakon čega smo ondje prilijepili aluminijsku ploču nakon čega je prodor vode zaustavljen", rekao je.
Dodao je kako teret nije prevozio opasni teret, kao i da je sreća što su bili mirni vremenski uvjeti, jer bi opasnost u suprotnom bila znatno veća.
Dodaju kako je kapetanija djelomično sanirala prodor vode u brod uz pomoć ronioca s Visa koji je za saniranje upotrijebio posebnu smjesu kako bi se zaustavio prodor.
Prvu informaciju o havariji na brodu 'Haksa' zaprimili su rano jutros, 17. lipnja u 04.16h službenici Središta za nadzor i upravljanje pomorskim prometom (VTMIS Split), koji su o događaju obavijestili Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) te prenijeli informaciju da je posada dojavila je o prodoru mora u potpalublje teretnoga broda dužine 85 metara sa 13 članova posade (11 državljana Republike Turske i 2 državljana Republike Indije), koji plovi pod zastavom Republike Turske te da su zatražili pomoć.
U 04.25h službenici MRCC Rijeka zaprimili su poziv pogibelji (DISTRESS CALL) sa havriranog Turskog broda, slijedom čega su putem Obalnih radio postaja započeli emitiranje obavijesti o havariji svim sudionicima u pomorskom prometu te je pokrenuta koordinirana spasilačka akcija u suradnji sa MRCC Roma - Republike Italije, budući da je pozicija havariranog broda u arhipelagu otoka Jabuka, konkretno, u Jabučkoj kotlini, u području koje dijelom izlazi iz obuhvata Hrvatskog teritorijalnog mora.
Budući da je motorni tanker 'Valcadore', zastave Republike Italije u trenutku nesreće plovio na oko 4 nautičke milje od pozicije havarije, MRCC Rijeka je isti preusmjerila u spasilačku akciju, koji je na poziciju doplovio u 05.10h.
U međuvremenu su iz MRCC Rijeka u spasilačku akciju angažirali Lučku kapetaniju Split i Pomorsku policiju Split, čije posade su odmah isplovili prema poziciji havarije. Središnjica je u akciju uključila i remorkere tvrtke Brodospas, a o svemu je obaviještena i Obalna Straža RH čiji brodovi su stavljeni u pripravnost. Također, MRCC Rijeka je u komunikaciji sa MRCC Roma u akciju angažirala i dva talijanska remorkera koji su u stanju pripravnosti i prema potrebi bit će angažirani prema poziciji nesreće.
Zapovjednici 'Valcadorea' i 'Hakse' u koordinaciji sa MRCC Rijeka postupak evakuacije posade započeli su jutros u 06.05h, s time da je zapovjednik turskog teretnog broda odlučio ostati sa još 4 člana posade na tonućem brodu, dok god to bude moguće.
Turski brod
Foto: Lokacija broda
U 06.30h evakuiranih osam članova posade havariranog turskog broda prekrcani su sa tankera 'Valcadore' na brodicu Pomorske policije Splite i prevoze se u Splitsku gradsku luku, dok je na poziciji ostala spasilačka brodica Lučke kapetanije Split, čiji službenici u suradnji sa zapovjednikom i preostalom posadom 'Hakse' surađuju u cilju pokušaja spašavanja broda, do dolaska ostalih spasilačkih jedinica.
Na poziciji havarije trenutno nije uočeno onečišćenje mora, no, budući da Turski brod prevozi 3000 metričnih tona sinter magnezita, a u brodskim spremnicima sadržava oko 70 tona pogonskoga goriva i maziva, nadležna Uprava sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture pokrenula je sve protokole u cilju sprječavanja i saniranja eventualnog onečišćenja mora na poziciji ove pomorske nesreće.