Prometni stručnjak dr.sc Željko Marušić obrušio se na tehničkog ministra unutarnjih poslova Vlahu Orepića i pozvao premijera da ga smijeni, te da istraži i odgovornost Orepićeva prethodnika Ranka Ostojića. Razlog za to našao je u izjavi jednog policajca koji je rekao da je vozaču iz Tisnog ispisao 40 prijava zbog vožnje bez vozačke te da je ovaj nastavljao prometovati, a što je kaže ugrozilo prometnu sigurnost. Prema njegovu mišljenju, to pokazuje neorganiziranost i neodgovornost u sustavu MUP-a čime bi se trebao zabaviti sljedeći ministar.
"Apeliram na državno vodstvo, ključne političke snage i građane, da se stvore uvjeti kako se na najvišim razinama svih ministarstava, pogotovo najvažnijih, više ne bi kadroviralo mutnim političkim kriterijima i interesima, nego isključivo stručnim i moralnim, u korist građana i društva u cjelini.
"Uz prethodno, trebalo bi odmah promijeniti zakonske okvire, kako bi se svaka vožnja bez vozačke dozvole tretirala kao teško kazneno djelo, za koje je zapriječena izravna zatvorska kazna od najmanje mjesec dana. Potrebno je uvesti progresivno kazneno procesuiranje najtežih prekršitelja uz mjeru poništenja vozačke dozvole, redovitu pri trećem oduzimanju, i izravnu, u slučajevima ekstremne obijesne vožnje, poput travanjske nesreću u zagrebačkoj Ilici i nedavne u Tisnom", piše prometni stručnjak.
Agencija u nadležnosti predsjednice i nagrade za poštivanje zakona iz džepova poreznih obveznika
Ide i korak dalje pa traži osnivanje nevladine Hrvatske agencije za cestovni promet u kojoj bi bili stručni ljudi, a koja bi bila izravno i isključivo podređena predsjednici RH.
Marušić, pak, predlaže nagrade za građane koji poštuju propise i u pet godina nisu bili kažnjavani. Njih bi nagradio s pokrivanjem 50 posto svih troškova registracije vozila, parkiranja i cestarine što bi u postotku s vremenom raslo. Njegova je ideja da takve nagrade prvo plaćaju porezni obveznici, a potom da se uključe i osiguravajuća društva.
"Predlažem za nova vozila, koja prema standardima Euro-NCAP- a imaju pet zvjezdica za aktivnu i pasivnu sigurnost, smanjenje važeće trošarine za 50 posto, a ako uz to imaju sustave autonomnog kočenja, upozorenja napuštanja trake i pospanosti vozača... do 100 posto", piše Marušić navodeći kako bi njegove mjere u sljedećih pet godina dovele zemlju do smanjenja smrtnosti na cestama. Naime, trenutačni prosjek na cestama EU-a je 51 poginuli na milijun stanovnika, a na hrvatskim 79, dakle 55 posto je veći.