Sinoć su vlasnici osam automobila stavli ih na parkiralištu u zagrebačkom kvartu Sloboština, a jutros su pronašli izgorene olupine. Požar je krenuo s jednog vozila i proširio se na ostalih sedam.
"Pročitala sam jutros na portalima kad sam se probudila da su gorjeli neki automobili u Bolšićevoj. Došla sam i vidjela da je i moj dobio djelomično. U početku sam bila zabrinuta, ali onda sam vidjela da meni nije bila tako velika šteta. Mislim da se ovi koji su do mene osjećaju loše", kazala je za RTL Danas Zrinka Ljevar Marelić.
Vlasnik prvogorećeg automobila ne zna što se dogodilo
"Moj je dobio po štosdemferu i po svjetlu. Dosta sam ljut, ajmo reć", kazao je Ivica Senegačnik.
Vatrogascima je za požar dojavljeno oko 2.30 u noći.
"Relativno brzo smo ugasili požar, u pet, šest minuta. Izgleda kao da je automobil bio parkiran na jednom mjestu i onda je zbog požara došlo do kvara jednog dijela elektronike i on se pomaknuo", rekao je za RTL Siniša Jembrih, zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Grada Zagreba.
Vlasnik automobila koji je prvi planuo student je iz Osijeka. Kaže da ne zna što se dogodilo, osim da mu je automobil cijeli izgorio.
Požar možda podmetnut, a možda se vozilo samo zapalilo
Policija istražuje uzrok te je li požar podmetnut. No, postoji i druga varijanta.
"Znam da obično ljudi misle da je to sve namjerno paljeno, međutim kao i svaki elektronski uređaj automobil se može zapaliti. Obično su to problemi s elektroinstalacijom ili s dovodom goriva. Puno češće se događa u vožnji, ali eto, može se dogoditi i na parkiralištu", objasnio je Jembrih.
Prošle godine u Hrvatskoj je gorjelo oko 600 prometnih vozila, najviše u Splitsko-dalmatinskoj županiji. O uzrok požara ovisi i isplata štete. Ako je podmetnut, odgovara počinitelj. No ako je samozapaljenje, priča se komplicira.
' Ako vozilo nije u pogonu, osiguravatelj ne mora isplatiti štetu'
"Sigurno je da se oštećeni mogu obeštetiti od vlasnika vozila s kojeg je krenuo taj požar jer vlasnik temeljem Zakona o obveznim osobama odgovara za štetu koju njegova stvar prouzroči trećim osobama. Ali pitanje je hoće li vlasnik vozila biti solventan u toj mjeri da će moći nadoknadit štetu ili je teško očekivati da ima novca jer je šteta očito veća", rekao je za RTL Danas predsjednik Udruge stradalih u prometu Bonus, Mihael Hribar.
Sudska praksa često je takva da ako vozilo nije u pogonu, osiguravatelj ne mora isplatiti štetu. Drugim riječima, tko ima kasko osiguranje, može odahnuti. A svi ostali, ako ne žele pokretati sudski postupak, najvjerojatnije će automobile morati popraviti sami.