U isto vrijeme provode se razgovori s očevicima pomorske nesreće kako bi se utvrdile sve okolnosti.
Među svjedocima sraza glisera i jet-skija ima i stranih državljana koji će se saslušati uz pomoć prevoditelja.
Očevid na oba plovila
Također je napravljen očevid na oba plovila te će se prema tragovima odrediti dodatni detalji koji u konačnici mogu biti i presudni kod određivanja krivca za pomorsku nesreću. Prema dokumentaciji pronađenoj u jet-skiju, nestali Jakov Gelo nije više bio vlasnik, ali je plovilo bilo u njegovu posjedu.
Za upravljačem glisera nalazio se Pjer Ostojić, javnosti poznatiji kao višestruki šampion u obaranju ruke. On je vlasnik glisera, odnosno speed taxi boata kojim provozi turiste. Te je večeri, kaže, vozio svojom uobičajenom rutom od Splita prema Trogiru, a na brodu je bilo ukupno osam osoba – pored njega, tu su još bila i dva člana posade te petero turista.
Skuteri ne smiju voziti po mraku
'Bilo je oko osam i pol navečer, dakle noć je već bila dobro pala kada je udario u moj brod s lijeve strane. Moj je gliser bio osvijetljen, dok skuteri nemaju svjetala i ne smiju se voziti po mraku. Vidio sam samo sjenu kako se brzo približava, ali je već bilo kasno, samo smo u jednom trenutku osjetili udar i tresak. Sve se to odigralo doslovce u sekundi, pokušavali smo pronaći vozača skutera, vrtili smo se oko mjesta sudara oko pola sata, ali ništa nismo vidjeli.
Naravno, odmah sam nazvao i 112, alarmirali smo sve koje smo mogli i trebali', rekao je Slobodnoj Dalmaciji Pjer Ostojić, koji napominje i bitnu okolnost, da se sudar dogodio nekih 400 metara od obale. Granica za zabranu glisiranja je 300 metara od obale.
S druge strane, skuterom se ne smije upravljati po noći. Ostojić napominje kako je vrijeme zalaza sunca, što se može lako provjeriti, u subotu bilo u 19 sati i 50 minuta. S druge strane, vozač skutera pogriješio je i ako nije - a očito nije - imao prsluk propisan zakonom.
'Nakon nesreće, testiran sam na alkohol, izvađena mi je krv i dao sam mokraću za testiranje, i sve je bilo čisto. Na brodu su bili i ljudi iz policije, Lučke kapetanije i iz Državnog odvjetništva radi očevida, pregledali su brod, sve papire i sve je uredno. Imam sve dozvole, brod je osiguran, radim sve u skladu s propisima', zaključuje Pjer Ostojić, napominjući kako je riječ o nesreći u kojoj on kao vozač glisera ni u čemu nije pogriješio, a sudar nikako nije mogao izbjeći. Njegov je brod u sudaru lakše oštećen. http://www.slobodnadalmacija.hr/Crna-kronika/tabid/70/articleType/ArticleView/articleId/254376/Default.aspx