MUP i META /

NENO Alarm pokrenut u Hrvatskoj: Korisnici Facebooka i Instagrama vidjet će koje je dijete nestalo

Image
Foto: Shutterstock

Vjerojatnost pronalaska nestalog djeteta veća je kada je više ljudi uključeno u traganje – osobito u prva 24 sata. Cilj je da ova upozorenja dođu do ljudi koji su u najboljoj poziciji pomoći i potaknuti ih da upozorenja šire

30.11.2022.
15:25
Shutterstock
VOYO logo

Ako dijete nestane, Ministarstvo unutarnjih poslova će obavijestiti tvrtku Meta, koja će inicirati upozorenje tj. NENO Alarm građanima - korisnicima društvenih mreža Facebook i Instagram – u krugu od 160 kilometara od mjesta u kojem je dijete posljednji put viđeno. Upozorenje će sadržavati osnovne podatke o nestalom djetetu i poveznicu na njegov profil na internetskoj stranici Nacionalne evidencije nestalih osoba. Korisnici se mogu vratiti na upozorenje za pojedinosti koje su možda propustili i, što je još važnije, mogu podijeliti upozorenje svojim prijateljima i tako doprijeti do šire publike te pomoći identificirati i locirati nestalo dijete u kratkom vremenskom razdoblju.

Hrvatska je 30-ta zemlja u kojoj je pokrenut sustav uzbunjivanja, a ovaj je projekt predstavljen u srijedu, 30. studenog na konferenciji za medije održanoj u amfiteatru Ravnateljstva policije. Voditeljica Odjela maloljetničke delinkvencije i kriminaliteta na štetu mladeži i obitelji Anita Matijević objasnila je kako nestalom djetetu, neovisno radi li se o djetetu koje se udaljilo iz roditeljskog doma, koje je pobjeglo iz ustanove, izgubilo se ili je žrtva roditeljske otmice, prijete različite opasnosti od viktimizacije. Zato nam je nužna suradnja s građanima kako bismo nestalo dijete što prije pronašli i osigurali mu sigurno odrastanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Hrvatska policija nestancima djece pridaje iznimnu pozornost i sudjeluje u širenju i iniciranju dobrih praksi ne samo u traganju za nestalom djecom, već i u prevenciji nestanaka djece, osobito ranjivih skupina djece, što smo do sada činili kroz uspostavu nacionalnog sustava NENO, aplikacije Red Buttonpromocije EUROPOL kampanje  #DontBeACatch i sudjelovanjem u europskoj mreži stručnjaka koji rade na slučajevima nestale djece (PEN MP), odnosno aktivnostima Amber Alert. Danas idemo korak dalje i uspostavljamo NENO Alarm, sustav uzbunjivanja za nestalim djetetom kako bismo uz pomoć građana povećali vjerojatnost brzog pronalaska i zaštite nestalog djeteta,“ istaknula je voditeljica Matijević.

Emily Vacher, direktorica povjerenja i sigurnosti u Meti, putem videa poručila je kako diljem svijeta svake godine nestane stotine tisuća djece, a kada dijete nestane, zajednica se želi ujediniti kako bi pomogla obitelji. „Ali ne znaju uvijek kako i nemaju alate kojima bi učinkovito pronašli to dijete. Naš program upozorenja o nestaloj djeci inspiriran je ljudima koji već koriste Facebook i Instagram u te svrhe. Kada bi dijete nestalo u njihovoj zajednici, oni bi podijelili informacije na Facebooku ili Instagramu u nadi da će netko prepoznati dijete i da će se ono sigurno vratiti svojoj obitelji," dodala je u svojoj poruci direktorica Vacher.

Vjerojatnost pronalaska nestalog djeteta veća je kada je više ljudi uključeno u traganje – osobito u prva 24 sata. Cilj je da ova upozorenja dođu do ljudi koji su u najboljoj poziciji pomoći i potaknuti ih da upozorenja šire svojim prijateljima, dijeljenjem NENO Alarma s poveznicom na NENO profil nestalog djeteta.

Pokretanje NENO Alarma uključuje sljedeće korake:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Nadležna ustrojstvena jedinica MUP-a odgovorna za aktiviranje alarma šalje tvrtki Meta e-poruku koja sadrži kratak i otvoren opis slučaja, popraćen opisom djeteta i poveznicom na profil djeteta u Nacionalnoj evidenciji nestalih osoba. Meta prima poruku 24/7 na namjensku e-mail adresu. Podaci se tada mogu dopuniti i ažurirati prema potrebi.

2. Meta odmah objavljuje upozorenje korisnicima Facebooka i Instagrama u Republici Hrvatskoj u krugu od 160 km od mjesta nestanka djeteta, koji dobivaju upozorenje u obliku obavijesti s kratkim opisom slučaja, čak i ako u tom trenutku aplikacija nije otvorena na mobilnom uređaju. Upozorenje ostaje aktivno na Facebooku i Instagramu 24 sata ili dok se ne otkaže prije isteka razdoblja od 24 sata.

3. U slučaju poništenja dojave, odnosno pronalaska djeteta, nadležna ustrojstvena jedinica MUP-a šalje Meti odgovarajuću e-poruku s kratkim opisom rezultata. Nakon završene akcije potrage, ujedno se o tome se obavještavaju korisnici Facebooka i Instagrama.

Ovaj proaktivni korak Ministarstva unutarnjih poslova dolazi u sklopu njegovih kontinuiranih napora za jačanje sigurnosti u Hrvatskoj. Cilj mu je svim raspoloživim alatima omogućiti članovima društva da doprinesu održavanju poboljšane sigurnosti u svojim zajednicama, uključujući primjenu naprednih tehnologija i korištenje dostupnih platformi u tu svrhu. To će im ujedno olakšati suradnju s policijom kada zaprime dojavu o nestanku putem Facebooka i Instagrama.
Stoga obratite pozornost ako vidite upozorenje o nestalom djetetu. Svi moramo raditi zajedno kako bismo djecu zaštitili djecu te ih sigurno vratili domovima

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo