Krška područja uz obalu poznata su po odronima, posebice nakon jačih kiša. No jučer se za lijepa dana, kamena gromada skotrljala s brda i pri tom pogodila auto u vožnji, pri čemu je stradalo više osoba.
Sama Jadranska magistrala smatra se jednom od najopasnijih cesta zbog svojih oštrih zavoja, litica te odrona koji prijete. Na tom dijelu iznad Dubrovnika, ovakve nesreće nisu rijetkost.
Kamena gromada skotrljala se niz padine Srđa pa pogodila sredinu vjetorbranskog stakla taksija koji je magistralom vozio u smjeru Dubrovnika. Uz vozača, u vozilu su su bila tri turista iz Koreje.
"Od toga je jedan putnik zadobio teške tjelesne ozlijede i prevezen je u KBC Split, dok su vozač i drugi putnik zadobili lakše tjelesne ozlijede", priopćila je Davorka Bečić, glasnogovornica PU Dubrovačko-neretvanske.
Korejski turist helikopterom je hitno prevezen za Split, jer je bio u životnoj opasnosti. Kamen ga je pogodio u lijevo rame i tako prekinuo arteriju i živac u ruci.
"Mogu reći da je operacija prošla u redu, da se pacijent probudio, ruka je dobro, on je van životne opasnosti, mislim da će za koji dan letom biti transportiran u svoju zemlju", rekao je Teo Borić, voditelj odjela za vaskularnu kirurgiju KBC-a Split.
Nije prvi put da na tom dijelu ceste D-8 kamene gromade uzrokuju nesreće. Prije 10-tak godina kamen je također doletio u taksi vozilo, dok se prije dvije godine zabio u obiteljsku kuću. Tada na svu sreću nitko nije stradao.
I dok su dijelovi D-8 zaštićeni zaštitnom mrežom, na mnogim dijelovima zaštitna ograda uopće ne postoji.
Mreže se postavljaju na svim potencijalno opasnim mjestima odgovaraju iz Hrvatskih cesta, a navedeno mjesto potpuno je pokriveno mrežom. Hrvatske ceste ispostava Dubrovnik uložile su, poručuju, samo u protekloj godini 5 milijuna kuna za zaštitu.
"Hrvatske ceste su u suradnji sa gradom Dubrovnikom napravile projekt sustavne zaštite padina brda Srđ od nestabilnih kamenih blokova koji je pokazao da je izvorište zemljište koji je van ingerencije hrvatskih cesta", rekao je Ivica Tutman, voditelj dubrovačke ispostave Hrvatskih cesta.
Krško područje gotovo je nemoguće učiniti sto posto sigurnim. No dok se još dogovori što je nadležnost grada, županije, države, a što privatnih vlasnika zakotrljat će se još gromada. Svi se nadaju - u prazno.