19-godišnji vozač krajem kolovoza divljao je na Pelješkom mostu. Kolonu vozila pretjecao je po zaustavnoj traci. Pukom srećom nije došlo do tragedije.
"Takva osoba ne smije imati vozačku dozvolu i ako se zatekne u automobilu, on treba trenutno biti isključen iz prometa, vozilo oduzeto i on stavljen u zatvor", kaže Marko Ševrović, predstojnik Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
Ista ta osoba je kao maloljetnik, vozeći motor za koji nije imao vozačku dozvolu, na zebri u Orebiću usmrtio 15-godišnju Magdalenu. Kroz naselje je vozio 117 kilometara na sat. Djevojčica je poginula na licu mjesta. Od tada su prošle tri godine - a on još ne služi kaznu...
"Naletio je na moju curu koja je propisno prelazila pješački prijelaz. Kaznu nije još odslužio. Osuđen je na tri godine i devet mjeseci te mu se kazna i smanjila nakon žalbe, i šta dalje reći? Magdalene Šimić više nema, tog dana nije ubio samo Magdalenu, ubio je cijelu jednu obitelj", kazala je majka poginule djevojčice.
I tako je još jednom pokazao da je sustav zakazao.
"Maloljetničko pravo je žurno. Ono mora reagirati na neko delinkventno ponašanje djeteta u sukobu sa zakonom. Dakle, za sve osobe do 18 godine kada počine kazneno djelo, i prvostupanjska i drugostupanjska odluka bi trebala biti donesena u nekih 3, najkasnije 6 mjeseci", govori Lana Peto Kujundžić, predsjednica Vijeća za mladež Visokog kaznenog suda
Pa iako je skrivio tešku nesreću, u međuvremenu je položio vozački i motor zamijenio BMW-om. Jer dok mu presuda ne postane pravomoćna - i dalje može biti za volanom.
"Svakako i sankcija mora biti odgovarajuća, ali i odvraćajuća. Ako je maloljetna osoba počinila kazneno djelo, osnovna stvar je promijeniti mu ponašanje. Ne kazniti ga za počinjeno, nego promijeniti mu ponašanje da se tako delinkventno više ne ponaša", kazuje Peto Kujundžić.
Sudac je mogao posegnuti i drugim mjerama.
"Vi možete imati mjeru zabrane upravljanja motornim vozilom koja se izriče u takvim slučajevima. Ukoliko imate osobu koja je počinila teško kazneno djelo u prometu i nakon toga imate njega kao recidivista da ponavlja prometni prekršaj onda se izdaju mjere koje ograničavaju upotrebu motornih vozila", govori prometni stručnjak Ševrović.
Jer iako policija takve vozače evidentira, zbog tromog pravosudnog sustava - oni su i dalje na cesti.