Poskupljenje javnog gradskog prijevoza je nužno, budući su u odnosu na kraj 2007., kada je bila posljednja korekcija cijena, troškovi višestruko porasli i nije ih moguće pokriti iz proračuna i uštedama u sustavu s obzirom da nedostaje oko 380 milijuna kuna, istaknuo je predsjednik Uprave Zagrebačkog holdinga Ivo Čović odgovarajući na zastupničko pitanje Ivane Mlinar Horvat (SDP) na aktualnom satu sjednice zagrebačke Skupštine.
Čović je napomenuo da su u odnosu na prošlu godinu troškovi zaposlenika smanjeni za 80 milijuna kuna te ustvrdio da će i nakon korekcije cijena zagrebački javni prijevoz biti najjeftiniji u Hrvatskoj s cijenom od 10 kuna za pojedinačnu kartu.
Također je rekao da se i dalje pokušava sa sindikatima postići dogovor o neisplati jubilarnih nagrada kako bi se smanjili troškovi zaposlenika.
Gradonačelnik Milan Bandić najavio je da će danas, nakon što dobije mišljenje skupštine trgovačkog društva Zagrebačkog holdinga, zajedno s resornim gradskim uredom odlučiti o traženim poskupljenjima javnog gradskog prijevoza i vodoopskrbe i odvodnje. Podsjetio je da Gospodarsko socijalno vijeće jučer nije podržalo poskupljenje.
Na pitanje Stanka Gačića (HDZ) jesu li unutar Holdinga iscrpili sve mogućnosti ušteda te jesu li poskupljenja jedini izlaz, Čović je odgovorio da još nisu iscrpili sve mogućnosti ušteda unutar Holdinga te da na tome svakodnevno rade.
Najavio je da će sutra pokušati postići dogovore sa sindikatima kako bi smanjili troškove jubilarnih nagrada za više od 50 milijuna kuna.
Osvrćući se na prijedlog poskupljenja ZET-a, Čović je podsjetio da su cijene energenata od 2007. porasle za četiri kune.
Da je Holding centar rastrošnosti, ocijenila je Margareta Mađerić (HDZ) upitavši predsjednika Uprave Zagrebačkog holdinga zašto najavljuju poskupljenja ZET-a i vodnih usluga, a nisu napravili uštede vezane uz otpremnine, jubilarne nagrade, PR i odvjetničke usluge i slično.
Čović je opovrgnuo da Holding koristi usluge PR agencija, dodavši da su odvjetničke usluge koje su 2007. iznosile 15 milijuna kuna ove godine smanjene na manje od pet milijuna kuna.
Govoreći o prijedlogu većih cijena ZET-ovih karata za studente i umirovljenike, Čović je podsjetio da oni do 1. srpnja prošle godine nisu plaćali prijevoz te dodao kako će cijena radničkog pokaza i dalje ostati ista - 290 kuna mjesečno. Naveo je, kako se procjenjuje da bi od poskupljenja karata ZET uprihodio od 100 do 150 milijuna kuna.
U vezi upita zastupnika Nenada Matića (HSS) o najavljenom ulaganju Grada u stadion Maksimir u visini od 35 milijuna kuna, gradonačelnik Bandić je podsjetio da je tamo bivša vlast 90-tih uložila oko 380 milijuna kuna, a aktualna oko 180 milijuna kuna i konzervirala stadion. Krajem prošle godine u podrumu ispod sjeverne tribine nakupilo se oko dva metra vode i nastala je šteta između pet i sedam milijuna kuna jer prostor nije priveden svrsi. Srećom nije stradao sustav ventilacije, rekao je Bandić i napomenuo da je angažiran sudski vještak radi izrade procjene troškova. Sada je jedino moguće da se to sanira i s 30 do 35 milijuna kuna dovrši i tamo smjeste zagrebačke sportske ustanove, na čelu s Hrvatskim sportskim savezom i Hrvatskim sportskim muzejem, koji su podstanari, pojasnio je Bandić.
Kategorički je odbacio medijske napise da "Bandić to daje Mamiću". Zastupnici zagrebačke Gradske skupštine na današnjoj bi sjednici među inim trebali odlučivati o prijedlogu sporazuma o načinu rješavanja javnog interesa između Hoto grupe, investitora centra "Cvjetni", i grada Zagreba po kojemu bi se investitor odrekao 7,2 milijuna kuna koje mu grad duguje, a grad korištenja dviju polivalentnih dvorana u sklopu toga centra. Grad bi, prema sporazumu koji je predložio gradonačelnik Milan Bandić, dvorane trebao prestati smatrati javnim interesom i promijeniti im namjenu u poslovni prostor.
Zastupnici će odlučivati i o prijedlogu odluke o naplati dospjelih, a nenaplaćenih potraživanja Grada Zagreba. Predlaže se da se uvjeti vraćanja dugova urede tako da se dužnicima olakša otplata i time Gradu omogući naplata cjelokupnog duga.