NOVE REDOVNA LINIJA NA PLESU /

Budućnost zagrebačkog aerodroma - povećati broj putnika!

Zagrebački aerodrom ovog je tjedna dobio novu redovnu liniju - za Bern. Ona bi, uz ostale, trebala povećati broj putnika na oko dva i pol milijuna. No, cilj je - dvostruko veći, a ostvarit će se tek ako koncesionar, francuski konzorcij, izgradi novi terminal. To je zasad - samo plan, jer su Francuzi tražili i dobili dodatnih 6 mjeseci za preuzimanje aerodroma i početak gradnje.

3.11.2012.
18:55
VOYO logo

Slijetanje u Zagreb ne ostavlja putnike bez daha. Ovo su komplimenti zagrebačkoj Zračnoj luci na 50. rođendan:

"Mislim da je konstrukcija aerodroma puno jednostavnija u odnosu na ostale međunarodne zračne luke, ali je to valjda tako jer je ovo vrlo mala zemlja", kazao je Misato Tanaka, Japan.

"Fin je simpatičan, sladak, ali funkcionalan je", misli Mustafa Mehić iz Švicarske.

Dovoljan da primi više od 2 i pol milijuna putnika godišnje, no želja je - 5 milijuna. Novi čelni čovjek zato ima plan:

"Želimo od Zagreba napraviti regionalno čvorište ili regionalni hab. Da bi se to moglo treba razvijati mrežu redovnih linija u smislu ponude kako bi s te bili interesantni zemljama iz regije na način da preko zagreba mogu otići na druge destinacije i šire", izjavio je MiroslavDrljača, predsjednik Uprave Zračne luke Zagreb.

No, treba napraviti i novi putnički terminal, a francuski konzorcij koji je u listopadu trebao preuzeti aerodrom i početi gradnju tražio je dodatnih 6 mjeseci.

"Za što oni imaju pravo zato jer naravno nisu stvoreni svi preduvjeti za preuzimanje zračne luke, a prije svega francuski koncesionar mora riješiti vlastito učešće u cijelu priču kao i riješiti financiranje", tvrdi Siniša Hajdaš Dončić (SDP), ministar prometa.

Hrvatska je izradila studiju utjecaja na okoliš, osigurala 20 milijuna eura za otkup zemljišta i pristupne ceste. No, MIG-ove MORH još nije odselio. Francuzi imaju 30-ak ljudi u Zagrebu, ali još nemaju ni lokacijsku ni građevinsku dozvolu.  

"U konačnici ako koncesionar ne ispuni svoju obvezu u travnju sljedeće godine, tj. ako ne osigura sredstva za izgradnju novog terminala zračne luke, Hrvatska će ionako imati gotov projekt koji je spreman onda ponuditi bilo kome zainteresiranom ili graditi dalje sama", dodao je ministar prometa.

Sindikate pak kašnjenje ne iznenađuje, a brinu ih i navodne promjene projekta - na jeftinije.

"Dobit ćemo jedan hangar kao što sam ja rekao na početku, dobit ćemo jednu šupu koju će nam strani koncesionar podvaliti pod novi aerodrom, a cijenu ćemo platiti mi", izjavio je AnteDujić, Koordinacija sindikata Zračne luke Zagreb.

Francuzima bi u ovoj fazi vjerojatno bilo skupo odustati, no što će se doista dogoditi, bit će poznato najkasnije 8. travnja 2013.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo