Slijetanje u Zagreb ne ostavlja putnike bez daha. Ovo su
komplimenti zagrebačkoj Zračnoj luci na 50. rođendan:
"Mislim da je konstrukcija aerodroma puno jednostavnija u odnosu
na ostale međunarodne zračne luke, ali je to valjda tako jer je
ovo vrlo mala zemlja", kazao je Misato Tanaka, Japan.
"Fin je simpatičan, sladak, ali funkcionalan je", misli Mustafa
Mehić iz Švicarske.
Dovoljan da primi više od 2 i pol milijuna putnika godišnje, no
želja je - 5 milijuna. Novi čelni čovjek zato ima plan:
"Želimo od Zagreba napraviti regionalno čvorište ili regionalni
hab. Da bi se to moglo treba razvijati mrežu redovnih linija u
smislu ponude kako bi s te bili interesantni zemljama iz regije
na način da preko zagreba mogu otići na druge destinacije i
šire", izjavio je MiroslavDrljača, predsjednik Uprave Zračne luke
Zagreb.
No, treba napraviti i novi putnički terminal, a francuski
konzorcij koji je u listopadu trebao preuzeti aerodrom i početi
gradnju tražio je dodatnih 6 mjeseci.
"Za što oni imaju pravo zato jer naravno nisu stvoreni svi
preduvjeti za preuzimanje zračne luke, a prije svega francuski
koncesionar mora riješiti vlastito učešće u cijelu priču kao i
riješiti financiranje", tvrdi Siniša Hajdaš
Dončić (SDP), ministar prometa.
Hrvatska je izradila studiju utjecaja na okoliš, osigurala 20
milijuna eura za otkup zemljišta i pristupne ceste. No, MIG-ove
MORH još nije odselio. Francuzi imaju 30-ak ljudi u Zagrebu, ali
još nemaju ni lokacijsku ni građevinsku dozvolu.
"U konačnici ako koncesionar ne ispuni svoju obvezu u travnju
sljedeće godine, tj. ako ne osigura sredstva za izgradnju novog
terminala zračne luke, Hrvatska će ionako imati gotov projekt
koji je spreman onda ponuditi bilo kome zainteresiranom ili
graditi dalje sama", dodao je ministar prometa.
Sindikate pak kašnjenje ne iznenađuje, a brinu ih i navodne
promjene projekta - na jeftinije.
"Dobit ćemo jedan hangar kao što sam ja rekao na početku, dobit
ćemo jednu šupu koju će nam strani koncesionar podvaliti pod novi
aerodrom, a cijenu ćemo platiti mi", izjavio je
AnteDujić, Koordinacija
sindikata Zračne luke Zagreb.
Francuzima bi u ovoj fazi vjerojatno bilo skupo odustati, no što
će se doista dogoditi, bit će poznato najkasnije 8. travnja 2013.
Zagrebački aerodrom ovog je tjedna dobio novu redovnu liniju - za Bern. Ona bi, uz ostale, trebala povećati broj putnika na oko dva i pol milijuna. No, cilj je - dvostruko veći, a ostvarit će se tek ako koncesionar, francuski konzorcij, izgradi novi terminal. To je zasad - samo plan, jer su Francuzi tražili i dobili dodatnih 6 mjeseci za preuzimanje aerodroma i početak gradnje.