BILJANA BORZAN U IZRADI NOVE STRATEGIJE: / Reforma poljoprivrede treba skratiti put hrane od polja do stola

Image

Osim toga, nastoji se smanjiti upotreba kemijskih pesticida i gnojiva te antibiotika

20.5.2020.
14:43
VOYO logo

Hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan (SDP) imenovana je izvjestiteljicom eurosocijalista u procesu izrade EU strategije "Od polja, do stola", čiji je cilj reforma cjelokupne proizvodnje, prerade, transporta i potrošnje hrane u Europi.

Kako je u srijedu izvijestio njezin osječki ured navodi se i kako se strategija „Od polja do stola“ sastoji od 27 konkretnih zakonskih prijedloga i smjernica, koji će kroz nadolazeće razdoblje doći na usvajanje u Europski parlament. Ističe se kako je Europska komisija danas predstavila prijedlog reforme, koja ima nekoliko glavnih odrednica, a, uz ostalo, radit će se na smanjenju upotrebe kemijskih pesticida, umjetnih gnojiva i antibiotika u proizvodnji hrane, dok će prerada i trgovina biti obuhvaćeni kroz promjene u načinu prijevoza, skladištenja i pakiranja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trebali bi profitirati i proizvođači i potrošači, ali i priroda

"Hrana se na policama trgovina ne pojavi sama od sebe, ona od polja do stola prijeđe veliki put, prođe puno vrijednih ruku. Korona kriza je pokazala da taj put treba učiniti kraćim, jer, kao i svaka ovisnost, tako ni ovisnost o uvozu hrane nije dobra", ističe eurozastupnica Borzan.

Napominje kako je njezin cilj da ovom reformom profitiraju svi uključeni proizvođači ekonomski, priroda ekološki, a potrošači zdravljem, kvalitetom i dostupnošću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanja pokazuju da potrošači žele znati odakle dolazi hrana

Iz njezina ureda navode kako istraživanja pokazuju da potrošači sve više žele znati odakle dolazi hrana, je li proizvedena na održiv način i kakva je njena hranjiva vrijednost pa će tako i etikete te označavanje doživjeti promjene. Ističu i da prema nedavnim istraživanjima 65 posto hrvatskih kupaca najčešće kupuje u velikim supermarketima, 76 posto ih obraća pozornost na oznake i deklaracije, a 44 posto njih redovito izdvaja više za kvalitetan proizvod.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Smatram kako je ovo izvanredna prilika da se kroz bolje označavanje hrane uspori galopirajuća epidemija pretilosti, pogotovo među djecom Potrošače se, putem jednostavnih oznaka, može usmjeriti k nutritivnim i zdravijim proizvodima na policama", ocijenila je eurozastupnica Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo