BEZ ZAPOSLENIH DO STOTINA MILIJUNA KUNA DOBITI: / Fantomske tvrtke prati loš glas i gubici. Stručnjak objašnjava o čemu se radi

Image
Foto: Profimedia/Ilustracija

Porezni stručnjak objašnjava kako je to legitiman način poslovanja koji se najčešće javlja iz dva razloga

24.11.2019.
18:04
Profimedia/Ilustracija
VOYO logo

Uspješna tvrtka bez i jednog zaposlenog sasvim je moguća pa je tako u 2018. godini najbolja od njih ostvarila čak 213 milijuna kuna dobiti, pokazuju podaci Fine, piše Dnevnik.hr

Riječ je o tvrtki koja je vlasnik pivovare u Zagrebu i koja je osnovana prije deset godina. Radi se o Holding društvu a zašto je osnovana iz Pivovare Novoj TV nisu odgovorili. Nije tako jasno zašto je tvrtka bez zaposlenih vlasnik pivovare s dugom tradicijom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Porezni stručnjak Vlado Brkanić objašnjava fenomen tvrki bez radnika koje dobro posluju. Kaže kako je to može biti opcija za poduzetnika početnika koji je zaposlen u drugoj tvrtki sve dok se njegov biznis ne uhoda ili se može raditi o projektnoj tvrtki.

Raširen oblik poslovanja

"One su od svojih osnivača kapitalno poduprte, one preuzimaju udjele u drugim društvima, one grade poslovne objekte, kupuju možda hotele, građevine ili neka trgovačka društva i ona su upravljana od tih vlasnika, kapitala itd.“, kaže Brkanić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže kako je to legitiman i raširen oblik poslovanja. "Preuzme takvo društvo sto postotne udjele u našem trgovačkom društvu. Matica koja je dala kapital u takvo društvo vodi ga i kontrolira, a u ovom društvu koje je preuzeto tamo su zaposlenici, tamo rade i po dobiti koje je ostvarilo to trgovačko društvo proizvodno na kraju godine pripada dobit vlasniku“, kaže Brkanić.

"Problem može biti u koje poslovne odnose one ulaze. Jesu li oni na tržištu zasnovani ili su eventualno otvorene tvrtke kako bi poslovale s hrvatskim javnim sektorom ili s državom“, kaže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takve tvrtke često se zovu fikusi ili fantomske tvrke, a osim lošeg glasa česti ih prati i konstatan gubitak. Podaci Fine tako pokazuju da je pola od tih tvrtki gubitaša, piše Dnevnik.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo