U zrakoplovnoj bazi na Plesu sazvana je hitna konferencija za
novinare minsitarstva obrane. MiG 21 kojim je pilotirao pukovnik
Stanko Hrženjak - imao je prilikom slijetanja
problem s hidraulikom. Uslijedio je požar na motoru koji se,
kažu, rijetko događa. Pilot je pokuša usmjeriti avion izvan
naselja. Čak dva povjerenstva istražuju nesreću.
Što mu se događalo na letu iz Zadra, opisao je i sam pilot
pukovnik Stanko Hrženjak, potvrdivši da je na avionu otkazala i
glavna i pomoćna hidraulika.
"Došlo je do otkaza osnovnog hidrouređaja, nakon čega postoji
procedura koje sam se pridržavao di sam pokušao izvući trap, a
kad sam to uspio došlo je do otkaza pomoćnog hidrosustava. Išao
sam na najkraći mogući put za slijetanje, izbjegavajući u cijeloj
priči područje Velike Gorice, no je došlo do eksplozije u motoru.
Dim je ispunio kabinu i uključio se signalizator opasnih režima.
Bio sam na 500 metara visine, pri brzini od 400 kilometara na
sat. Ispod mene su bile kuće pa sam čekao da ih prođem i na
visini od 200 metara sam se katapultirao. Pa sam 20 metara od
aviona i prvo sam pogledao gdje je pao avion, da nije pao na
nečiju kuću ", rekao je Hrženjak.
Pilot srušenog MiG-a Stanko Hrženjak
Iako problema nije bilo pri polijetanju, Hrženjak je rekao da ih je bilo kada je u utorak ujutro s drugim zrakoplovom, jednim od remontiranih u Ukrajini sletao u Zemunik. Također se radilo o problemima sa stajnim trapom, ali tvrdi kako je to relativno normalna situacija pa je samo nadletio bazu kako bi sa zemlje dobio vizualnu potvrdu je li trap izašao.
I pukovnik Hrženjak i zapovjednik HRZ-a Dražen Šćuri napomenuli su kako je avionu koji se srušio istekao vremenski rok trajanja, ali ne i radni. Vremenski je produljen lani u kolovozu i isticao je 15. kolovoza ove godine i vjerojatno bi još bio produljen jer je avion radno još bio sposoban i dosad odradio oko 60 do 70 posto naleta.
"Sve je u skladu s pravilima i dopušteno mu je letjeti", rekao je
Šćuri dodajući kako su postojećim MiG-ovima poput ovog morali
produljivati vremenske rokove dijelom i zbog kašnjenja remonta na
MiG-ovima koji su bili zapeli na remontu u Ukrajini.
Srušio se vojni zrakoplov
"Avion je star preko 30 godina, ali bio je u potpunosti ispravan, a osnovano Povjerenstvo će utvrditi što se i zašto dogodilo" rekao je Šćuri dodajući da je pilot zbog svog iskustva spasio život sebi, a vjeorjatno i drugima.
Hrženjak je zaključio: Ja sam pilot već 25 godina na ovakvom tipu aviona, a rizik letenja na njima preuzimam na sebe.
O nesreći je obaviješten ministar obrane Ante Kotromanović te su formirana dva povjerenstva koja će utvrditi razloge nesreće. Jedno će povjerenstvo nastojati utvrditi razloge zbog kojih je došlo do požara i otkazivanja hidrauličnog sustava, dok će se drugo baviti utvrđivanjem eventualnih pogrešaka u zapovjednome lancu.
Pao vojni zrakoplov
Borbeni zrakoplov MiG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane, prilikom povratka sa zadaće pao je u 14:47 sati na području Donje Lomnice nedaleko od Velike Gorice.
Riječ je o zrakoplovu HRZ koji nije bio na remontu u Ukrajini, a
došlo je do zatajenja stajnog trapa i zapaljenja
zrakoplova.
Zrakoplov se zapalio u zraku, nakon čega se pilot katapultirao, a
avion se raspao na tri dijela. Jedan dio aviona pao je 50 metara
od kuće.
Podsjetimo, u zrakoplovnu bazu Ratnog zrakoplovstva na Plesu je
prije mjesec dana s remonta iz Ukrajine stiglo sedam MiG-ova 21,
no avion koji se danas srušio nije bio među njima.