NOVA SVEMIRSKA ŠETNJA / Astronauti mijenjaju vijke na Hubbleu

Američki su astronauti u nedjelju krenuli u pothvat izmjene čak 117 sićušnih vijaka na Hubbleovom spektrografu, koji je do prije pet godine bio "zadužen" za otkrivanje crnih rupa.

17.5.2009.

CAPE CANAVERAL - Posada američkog space shuttlea Atlantis i u nedjelju se šetala svemirom pokušavajući popraviti teleskop Hubble. Tijekom posljednje šetnje, dali su se u popravak spektrografa, koji je prestao raditi prije pet godina uslijed nestanka struje. Uz pomoć spektrografa tijekom godina otkriven je niz crnih rupa i ostalih galaktičkih fenomena.

Zadatak astronauta bio je zamjena čak 117 sićušnih vijaka, što je predstavljalo priličan podvig, s obzirom na debljinu svemirskih rukavica. Popravak su obavljali lebdeći negdje nad Australijom.

Hubble je, inače, trebao odraditi svoje do 2010. godine, no ovim popravcima njegov će radni vijek biti produljen na još pet do deset godina.

Ako bude želje i novca za neke nove popravke, njih sigurno neće više obavljati posade space shuttlea, s obzirom da su Amerikanci najavili "umirvoljenje" tih letjelica sljedeće godine.

Atlantisovu misiju mnogi nazivaju jednom od najopasnijih ikada, jer se događa na području krcatom golemim svemirskim otpadom. Zbog relativno velike vjerojatnosti bliskog susreta s nekim ovećim otpatkom, na Zemljinoj je površini u pripravnosti NASA-in shuttle Endeavour, kako bi eventualno mogao pohitati u spasilačku misiju.