Apple predstavio iAd i budućnost mobilnog oglašavanja

Mnogim brendovima odgovarat će da se oglašavaju na preko 100 milijuna iPhonea putem Applea. Jedno mjesto, jedan račun, duga ljubav.

9.4.2010.
16:44
VOYO logo

Steve Jobs i njegovi kolege otkrili su detalje novog iPhone 4.0 operativnog sustava za skoro 100 milijuna dosad prodanih iPhone i iPod Touch uređaja. Osim podrške za rad više aplikacija odjednom, bolju aplikaciju za e-mail i mnoge druge novosti, Apple s iPhone 4.0 sustavom uvodi i iAd – platformu za mobilno oglašavanje, piše Ivan Brezak Brkan internet strateg i urednik Netokracije u postu objavljenom na ovom online magazinu.

Što iAd znači za konkurenciju, oglašivače te dakako – korisnike?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tisuću i jedna sitnica… i iAd

Steve Jobs je nakon predstavljanja iPhone 4.0 na jedno od postavljenih pitanja u vezi iAda odgovorio:

Ne planiramo biti međunarodna oglašivačka agencija. Ne znamo puno o oglašavanju, tek učimo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čuvaj se Stevea Jobsa i njegovih odgovara, upozorili bi iskusniji Appleovci. Jobs je poznat po kritiziranju i negiranju svega i svačega do trenutka kada Apple ne predstavi svoje varijante. Smartphoneovi su bili loši do iPhonea, a tableti tržište na koje Apple nema što tražiti – do iPada. Povijest se ponavlja, a mogla bi se ponoviti i s iAdom.

Na službenim stranicama Apple predstavlja iAd kao platformu za mobilno oglašavanje uz koju aplikacije mogu prikazivati rich media oglase. Silne besplatne aplikacije, poput Facebookove ili one New York Timesa, vrlo su popularne. Neke, poput Twitterifica za korištenje Twittera na iPhoneu, dio su manjih oglašivačkih mreža.

Mobilno oglašavanje nije isto što i internetsko

Kao što je Jobs naveo tijekom prezentacije, oglašavanje na mobilnim uređajima ni po čemu nije slično oglašavanju na “normalnim” računalima. Dok smo u zadnje vrijeme na računalima izloženi oglašavanju (istaknimo Google AdSense) tijekom surfanja Internetom, na mobilnim uređajima ne klikamo na oglase. Zašto? Oglasi su maleni i čak ukoliko na njih kliknemo – vode nas na web stranicu oglašivača s koje se teže vraćamo nego što bismo to učinili s mišem i tipkovnicom. Naporno. CTR odnosno Click-Through-Rate odnosno uspješnost oglasa je niska.

S druge strane, Jobs je naveo kako prosječni korisnik potroši preko 30 minuta koristeći mobilne aplikacije. Pola sata koncentriranog korištenja? Zašto im ne bismo pokazali oglase?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Appeovi planovi… i Googleove muke?

Apple iAd bit će oglašivačka mreža u kojoj će oglašivaći postavljati oglase, a svi koji ih žele uključiti u svoje aplikacije, to će jednostavno učiniti. Od zarađenog Apple zadržava 40 posto, a vlasnik aplikacije 60 posto.

Brendovima poput Nikea ili Heinekena odgovarat će da se oglašavaju na preko 100 milijuna iPhonea putem Applea. Jedno mjesto, jedan račun, duga ljubav. Agencijama će biti još lakše, jer se neće morati mučiti s komplikacijama poput nalaženja zanimljivih aplikacija. Apple će im to olakšati. Google AdWords silnim je vlasnicima web stranica koji ne mogu ili ne žele prodavati oglase dopustio da nešto zarade. Budimo iskreni, koliko programera ili tvrtki koje rade iPhone aplikacije zna išta o oglašavanju? Lakše za njih, isplativije za Apple. Ukratko – iAd.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

iPhone, iPad,… Lokacija, lokacija, lokacija!

Mislite da će se iAd zadržati samo na iPhoneu? Sigurno… Upravo zbog toga je Apple jasno dao do znanja da neće dopustiti oglašavanje ovisno o lokaciji korisnika! Apple je u međuvremenu kupio Quattro, platformu za mobilno oglašavanje, koja je poslužila kao osnova za iAd. Kupio je i Placebase, tvrtku koja agregira lokalne sadržaje. Placebaseov proizvod, Pushpin (službene stranice preusmjeravaju vas na dokumentaciju API-a), omogućavao je dodavanje sloja podataka na karte.

Tako je, Steve. Uopće te ne zanima oglašavanje na iPhoneima i iPadovima. U trenutku kada se veliki brendovi i agencije polakome za korištenjem iAd sustava za oglašavanje milijunima korisnicima iPada, budite sigurni da u Cupertinu neće tek mirno stajati. Ispasti će da je iAd uspio i da postoji interes za oglašavanje na drugim uređajima – iPadu čak!

Zašto se oglašavati na web stranicama koje nude tek grafičke i kontekstualne oglase? Zašto se oglasi ne bi pojavljivali i u drugim sadržajima, ne samo aplikacijama? Na kraju, za dobru mjeru, Steve Jobs ponovno će izaći na pozornicu i s smiješkom na licu i dolarima u džepu reći:

Location, location, location!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više: Netokracija.com

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo