REVOLUCIJA ILI PROMAŠAJ? / Apple napokon predstavio iPad

Neki kažu da je stigla revolucija, dok drugi gunđaju zbog njegovih prevelikih dimenzija. U svakom slučaju, Appleov novi izum je tu, a u prodaju kreće za dva mjeseca.

27.1.2010.
20:43
VOYO logo

Višemjesečno iščekivanje i nagađanje je u srijedu napokon okončano - direktor Applea Steve Jobs predstavio je novu tehno-igračku za koju neki kažu da bi mogla označiti svojevrsnu revoluciju u svijetu računala. Riječ je o tzv. "tablet" računalu imena iPad, koje na prvi pogled izgleda poput divovskog iPhonea ili donekle poput uređaja kakve svakodnevno koriste likovi u "Zvjezdanim stazama".

"Ono što ovaj uređaj radi je izvanredno", rekao je Jobs na prezentaciji svog novog izuma, nazivajući ga "uistinu čarobnim i revolucionarnim proizvodom". 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Omogućuje vam najbolje pretraživanje ikada. Daleko bolje od laptopa i od 'smartphonea'", dodao je. Napomenuo je kako je iPad upravo ta karika koja nedostaje između "smartphonea" i laptopa.

Osnovne karakteristike iPada

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Promjer iPadovog zaslona je deset inča, bit će dostupan u verzijama od 16, 32 i 64 gigabajta, ima procesor od jednog gigabajta, teži oko 700 grama i na njemu će funkcionirati sve već postojeće aplikacije iz "Apple storea".

Možda najvažnije, cijena verzije od 16 GB bit će 499 američkih dolara, od 32 GB 599 dolara, a od 64 GB 699 američkih dolara (naravno, na američkom tržištu). Za pristup 3G internetu trebat će izdvojiti dodatni iznos, a uređaj bi u prodaju trebao krenuti za dva mjeseca. Zasad se ne zna kada bi mogao stići do Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Veličina je najveći problem?

Ipak, unatoč revolucionarnom duhu koji je zavladao tehnološkim svijetom, već se počelo govoriti i o iPadovim nedostacima. Na uređaju tako, primjerice, nije moguće istovremeno imati više od jedne pokrenute aplikacije, ne podržava flash tehnologiju i nema kameru. No, ono što mnogi smatraju najvećom manom je iPadova veličina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Analitičari kažu da se iPad nikako ne može smatrati prijenosnim uređajem, dok iPhone to svakako jest. S potonjim se bez problema može šetati gradom i aktivno ga koristiti, ali kako izaći na ulicu s 10-inčnim gorostasom u rukama (ne ruci)? U trenutku kada Apple bilježi nevjerojatni 100-postotni rast potražnje za iPhoneom, nekima se izlazak na tržište s iPadom čini korakom unatrag.

No, skeptika je bilo i kada je Apple izlazio s drugim izumima pa ih je tržište gotovo u pravilu relativno brzo ušutkalo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo