Apple je pretekao Google i postao najvredniji brend u 2012. godini prema rangiranju 500 najboljih tvrtki na svijetu, navodi se u izvještaju 2012 Global 500.
Vrijednost Appleova brenda procjenjuje se na impresivnih 70,6 milijardi dolara, piše Businesstech.co.za.
Još prošle godine Apple je bio na drugom mjestu s procijenjenom vrijednošću brenda od 29,5 milijardi dolara. Samo u godinu dana vrijednost njegova brenda povećana je za gotovo dva i pol puta.
"Potrošači su okrenuli leđa tradicionalnim kućanskim robnim markama i proizvodima s nižim cijenama te su prigrlili luksuzni životni stil i brandove za uživanje unatoč mračnim gospodarskim izgledima", navodi se u priopćenju koje je izdao BrandFinance.
BrandFinance također zaključuje da njihovo istraživanje pokazuje kako tehnološki gadgeti postaju nužna potreba za današnje potrošače.
"Životni stil tehnoloških brendova dominira na ljestvici, te su u odnosu na prošlu godinu pojačali svoje pozicije za 79 posto. Na ovogodišnjoj listi Global 500 nalazi se 49 tehnoloških kompanija", navodi BrandFinance.
Među deset najvrednijih svjetskih brendova nalazi se čak osam američkih te po jedan južnokorejski (7. Samsung) i britanski (9. Vodafone).
Facebook nije ušao ni među prvih 100 brendova, premda je ove godine skočio za 181 mjesto, odnosno s 283. na 102. mjesto na ljestvici. Time je Facebook ostvario jedno od najvećih napredovanja među svim kompanijama u proteklih godinu dana, a vrijednost njegovog brenda povećana je s 3,6 milijardi dolara u 2011. na 8,7 milijardi dolara u 2012. godini.
Među 500 najvrednijih brendova nalazi se 180 američkih, 52 japanska, 36 britanskih, 34 francuska, 32 njemačka..., dok je ukupna vrijednost 500 Global u odnosu na prošlu godinu povećana za 3,3% na 3,415 milijardi dolara.
Cjelokupni listu najvrednijih brendova na svijetu možete pronaći ovdje.