Kad je Google prošli tjedan zamijenio svoj logo Pac-Manom, navodno je Americi protratio 4.8 milijuna radnih sati i uzrokovao gubitke od 120 milijuna dolara. Ove brojke zvuče strašno, no tvrtka RescueTime, koja proizvodi softver za mjerenje produktivnosti se kune u njih.
Budući da su mnogi poslodavci, a često i radnici, nesvjesni na što se troše radni sati, tvtka je iz podataka koje je prikupila tokom godina sastavila top listu stranica na kojima se najviše gubi vrijeme.
Sasvim očekivano, najveći svjetski društveni servis je na prvom mjestu. Možda morate samo pogledati slike sestrine rođendanske proslave, te odgovoriti prijateljima na onaj poziv, no prosječna osoba na Facebooku provede nešto manje od 18 minuta dnevno. Pomnožite to s 470,766,000 dnevnih posjetitelja, i poslodavce ta zabava stoji oko tri i pol milijarde dolara.
YouTube
Na drugom mjestu je YouTube, no budimo pošteni, moguće je slušati glazbu s YouTubea i marljivo tipkati izvješće o najnovijem projektu. 253,040,000 posjetitelja na stranici prosječno provede devet i pol minuta, što je financijski trošak od oko milijarde dolara za njihove poslodavce.
Aplikacije na Facebooku
U jednom danu, 134,435,000 ljudi se logira na svoju farmu u Farmvilleu, traži blago ili sudjeluje u Mafia Wars. Na virtualne jagode i smaknuća na dan potrošimo 17 i pol minuta, a time protratimo gotovo milijun dolara.
Twitter je na četvrtom mjestu ove ljestvice, no RescueTime tvrdi da bi mogao biti puno više jer mnogi korisnici koriste svoje mobitele kako bi pratili prijatelje i javili im se. S poslovnih računala na Twitteru provedemo nešto manje od šest minuta, zajedno sa sto milijuna drugih korisnika. Naše i njihove šefove to stoji oko 250 milijuna dolara.
Amazon
Sjedite u uredu, a radije biste bili u šopingu? Tako se osjeća oko pedeset milijuna drugih ljudi, koji u prosjeku dnevno potroše nešto više od četiri minute na surfanje ovom popularnom stranicom. Osim što ste potrošili svoj novac na kupnju, svom poslodavcu ste potrošili 87 milijuna dolara.
Hulu
Okej, priznajemo, možda smo za vrijeme radnog vremena skočili na Fejs ili Twitter, ali stvarno treba imati obraza da bismo na poslu gledali filmove i serije. Neki ljudi to ipak rade. Prosječno vrijeme potrošeno na Hulu je petnaest i pol minuta, a serije i filmove s posla gleda nešto više od osam milijuna radnika. To znači da tvrtke gube 53 milijuna dolara kako bi se njihovi zaposlenici zabavljali novim epizodama Losta i Plesa sa zvijezdama.
Netflix
Odmah poslije Hulua, na ljestvici distrakcija nalazi se Netflix, koji služi istoj svrsi, gledanju filmova i serija. Na njega se potroši trinaest i pol minuta i 50 milijuna dolara dnevno, budući da ga s posla posjeti oko dva milijuna ljudi dnevno.
Flickr
Flickr je najpopularniji servis za dijeljenje fotografija, i iskreno nas čudi da je tako nisko na ljestvici internetskih smetnji. Na njega dnevno otpada nešto manje od četiri minute, a 26 milijuna posjetitelja poslodavce košta nešto više od 40 milijuna dolara.
Blogger
Prosječno provedeno vrijeme na Bloggeru je oko tri i pol minute, što znači da većina zaposlenika svaki dan pročita novi post svog omiljenog blogera. Ne zvuči strašno, no budući da to radi 23 i pol milijuna ljudi, financijski gubitci zbog Bloggera su oko 36 milijuna dolara.
Od svih stranica na listi, jedino Reddit ima svrhu ubiti vrijeme. Stoga nije ni čudo da se na njemu prosječno dnevno provede 17 i pol minuta. Srećom, broj posjetitelja Reddita je relativno malen, samo četiri i pol milijuna, pa financijski gubitci od 33 milijuna dolara još nisu upropastili poslodavce.
Prethodni članci: arti-201005190445006 arti-201005210311006 arti-201005140487006 arti-201005110678006 arti-201004290472006