SAVRŠENO NAS JE POSLUŽIO! /

Francuzi napravili najudobniji auto u klasi: Otkrivamo praktične detalje i opcije zbog kojih ćete se zaljubiti u njega

U rubrici 'Ženski kut' testirali smo Citroën C3 Aircross, praktični gradski SUV kojeg odlikuje udobnost i prostranost. Pokreće ga benzinski motor od 110 KS, a potrošnja na testu iznosila nam je oko 8 litara

10.4.2022.
18:59
VOYO logo

Ponosna i sretna izlazim iz dućana, dok u rukama držim letvicu dugačku preko dva metra. Pomalo i paradno prilazim automobilu. Nisam u stresu, jer znam da ću je strpati u auto bez pardona. Zadovoljna jer ću konačno objesiti kartu na zid, u mislima zahvaljujem Francuzima što su dizajnirali auto u kojem se mogu prevoziti i duže stvari. OK, možda sam mogla i u svojem autu prevesti taj komad drva, ali bila bi mi tlaka. Ipak se u mojem auto sjedala ne spuštaju. U Citroënu C3 Aircross priča je ipak mrvicu drugačija….

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Citroën C3 Aircross

I ptičice na grani znaju da su u modi povišeni automobili pa su Francuzi odlučili "povisiti" još jedan svoj model. Tako je 2017. godine nastao Citroën C3 Aircross, gradski i obiteljski automobil za kojeg kažu da je SUV, a koji je do sada prodan u preko 370 tisuća primjeraka. S ovim smo se simpatičnim automobilom upoznali još prošle godine kada je u Samoboru održano njegovo hrvatsko predstavljanje, a nedavno smo ga imali prilike isprobati i na malo dužem testu. Aircross i ja trebali smo se družiti odmah nakon nove godine, no naš 'dejt' nam je poremetilo deset dana izolacije. Možda i bolje zapravo, jer je naše drugo druženje bilo zakazano u periodu kada se vrijeme proljepšalo pa smo mogli više uživati u vožnji i testu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Mlađi brat modela C3, jednog od meni dražih gradskih automobila, izvana djeluje kao da je netko malo „napuhao“ njegovog prethodnika. I ako se malo dublje zagledate u njega, on baca na svojeg rođaka Spačeka, automobil u kojeg su mnogi s potpunim pravom još dan danas zaljubljeni preko ušiju. Među njima sam, pa je možda i zbog toga svaki moj susret s Citroën vozilima posebno emotivan.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Izvana plijeni pažnju zanimljivim dizajnom, a može doći u čak 70 različitih kombinacija boja

Udoban i prostran

Njegova "napuhnuta" karoserija znači da unutra ima puno mjesta te da je automobil prostran, a u kombinaciji sa svijetlom unutrašnjošću i predivnim sjedalima koja više liče na fotelje nego na sjedala u automobilima, u njemu ćete se osjećati kao da ste u svom dnevnom boravku. To je, uostalom, i Citroënova filozofija ovog automobila, koju su u potpunosti pogodili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Sjedala su udobna zahvaljujući pjeni od 15 mm

Aircross osvaja izgledom, a to potvrđuje i činjenica da ga čak 62 posto kupaca kupuje s najvišim paketom opreme, koji se zove Shine. Izvana je uočljiv i po zaštitnim oblogama oko kotača, led svjetlima koja su "na dva kata" te kockastim detaljima koji ga dodatno izdvajaju iz mase.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Iz mase će ga svakako izdvojiti i sama boja, jer ovaj auto dolazi u čak 70 mogućih kombinacija.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Interesantno djeluje i s bočne strane

Nekoliko stilova možete odabrati u C3 Aircrossu, a unutrašnjost našeg testnog Citroëna bila je u Metropolitan Graphite stilu. U vozilu je prevladavala siva boja koja je unijela dodatnu toplinu u prostranu i osvijetljenu kabinu automobila. Dojam toplog prostora dodatno je pojačala tkanina na kokpitu, a zbog svega mi se zaista činilo da se nalazim doma na svom sivom, udobnom kauču u kojem najradije volim zaspati i odmarati.

Za udobnost kojom se Ciroën hvali, a zbog kojeg je ovaj auto među najudobnijima u klasi, zaslužna je pjena debljine 15 milimetara. Filing je sličan onome kada na krevet stavite nadmadrac pa se preporodite i spavate kao beba; e baš tako će vam biti i kada s neudobne stolice na poslu sjednete u ovaj auto i vozite se prema svojoj kući.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Unutrašnjost Citroëna C3 Aircross

Auto je jako praktičan, a u prilog tome ide i mali milijun pretinaca koji se nalaze svuda u kabini. U Citroënu su išli toliko daleko da su lijevo od volana čak napravili pretinac za karticu. Sigurno se sada pitate što će vam to? Pa, u nju primjerice možete staviti karticu za gorivu, karticu za autocestu, karticu za parking,…uglavnom – bezbroj kartica koje su nam korisne i potrebne i tijekom vožnje.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Većina pomoći i dodatnih sadržaja nalazi se u glavnom ekranu dimenzija 9 inča. Ono što osobno posebice cijenim kod Citroëna, a ima i u ovom autu, je stil puhanja klime. Točnije, možete sami odabrati želite li da puše lagano, normalno ili jako. Izvrsna opcija pošto nisam ljubitelj kada klima agresivno tuče direktno u mene, no 'soft' način puhanja u Citroënu itekako preferiram i rado koristim u vožnji. Za lakše namještanje idealne temperature, izvukli su prečac, tako da pritiskom na njega odmah ulazite u dio gdje ćete moći sve namjestiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Glavni ekran dimenzija je 9 inča

Osim što se pomiču prednja sjedala, kod njega se pomiče i stražnja klupa, što ne viđamo tako često u autima. Kada se sjedala pomaknu skroz prema naprijed, dobit ćete prtljažni prostor zapremnine 520 litara. Spustite li ta sjedala, dobit ćete zapremninu od 1289 litara. U stražnjem sjedalu je i rupa za skije, a preklopiti se može i suvozačevo sjedalo pa ćete i tu dobiti dodatni prostor za prevoženje. Da se vratim na početak priče i prevoženje letve – e pa upravo zbog tog trika preklapanja sjedala je to prevoženje bilo kao dječja igra.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

U automobilu se može spustiti i suvozačevo sjedalo

Lagan za voziti

C3 Aircross ima 12 intuitivnih tehnologija za jednostavnu i sigurnu vožnju. Položaj u vožnji je SUV-ovski, preglednost za volanom je jako dobra, a od sigurnosnih opcija tu su automatsko kočenje, adaptivni tempomat, mrtvi kut, i slične funkcije. Ima i opciju 'hill control' koju možete upaliti ako zapnete na uzbrdici. Citroën nudi modele s benzinskim i dizelskim motorima. Naš testni model bio je benzinac sa 110 KS, što nam je bilo sasvim dovoljno po gradu.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Straga je pun kvadratičastih detalja

Lagan je za voziti, mjenjač mu ima duge, tipično francuske, hodove, a zbog udobnosti i ugodnosti, vožnja s ovim automobilom u svakom je trenutku bila relaksirajuća, pa čak i u gradu preko svih silnih rupa i ležećih policajaca. Realno, s ovim autom nećete kukati niti kada zapnete u gužvi, jer je osjećaj u njemu stvarno kao da ste doma na svom kauču.

Na autocesti je bio nešto bučniji, što je uobičajeno za gradske aute. I da – C3 Aircross nije za oštriju vožnju, posebice ne u zavojima. Doduše, na takvim zavojitim cestama osjetit ćete duh Spačeka (i Citroënovog ovjesa) i ono poznato ljuljuškanje u vožnji. Iako…čini mi se da se Aircross manje ljulja u vožnji od običnog C3, iako sam mislila da će biti obrnuto jer je ovaj veći i izgledom i visinom više baca na Spačeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrošnja mu se kretala oko 8 litara, a cijena mu kreće od 126.900 kuna. Naš testni model sa SHINE paketom opreme košta 154.311 kuna.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Volim praktične automobile, jer s njima nemate problema. Oni su za sve i u svakom će vas trenutku dobro služiti. Citroën C3 Aircross zbog svoje je praktičnosti, udobnosti i sigurnosti idealan za obitelji, ali i za sve one u kojima tinja avanturistički duh. Pošto ima puno prostora, u njega stane hrpa opreme za kampiranje, za odlazak u prirodu, ili u zimskim mjesecima oprema za skijanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Ne samo da će vam u auto sve stati, nego će vam i samo putovanje bez obzira na količinu stvari biti udobno. I upravo je to ako mene pitate najsjajnija stvar kod ovog auta, jer često te dvije stvari ne idu zajedno. Ako natrpaš auto, kratak si s prostorom i uvijek će netko sjediti negdje stisnut. Ako pak želiš da svima bude udobno, onda se moraš pomiriti da možda neće baš sve stati u automobil.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Kokpit Citroëna C3 Aircross

Francuzi kažu da je C3 Aircross spoj udobnosti sjedenja, vizualne udobnosti, udobnosti položaja i udobnosti u pokretu. Naizgled možda malen, pomalo čak i netipični SUV, zapravo je prostran, oku i osjećaju ugodan te jako praktičan. On ima sve što vam treba, pa čak i više od toga, a opet – tako je jednostavan za vožnju i u vožnji. Kad podvučeš crtu – sve je ono što nam od auta treba u našoj životnoj svakodnevici…

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Specifikacije

CITROËN C3 Aircross SHINE PureTech 110 S&S BVM8

Paket opreme: SHINE

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motor: Benzin, 3 cilindra, 1199 ccm3

Pogon: Prednji

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snaga: 110 KS

Okretni moment: 205 Nm

Ubrzanje 0-100: 10,1 sek

Maksimalna brzina: 186 km/h

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mjenjač: Ručni, 6-stupnjeva

Prosječna potrošnja na testu: 7,9 l/100km

Tekst se nastavlja ispod oglasa

CO2: 134 g/km

Početna cijena modela: 126.900 kuna

Cijena testnog modela: 154.310  kuna

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo