Ponosna i sretna izlazim iz dućana, dok u rukama držim letvicu dugačku preko dva metra. Pomalo i paradno prilazim automobilu. Nisam u stresu, jer znam da ću je strpati u auto bez pardona. Zadovoljna jer ću konačno objesiti kartu na zid, u mislima zahvaljujem Francuzima što su dizajnirali auto u kojem se mogu prevoziti i duže stvari. OK, možda sam mogla i u svojem autu prevesti taj komad drva, ali bila bi mi tlaka. Ipak se u mojem auto sjedala ne spuštaju. U Citroënu C3 Aircross priča je ipak mrvicu drugačija….
Citroën C3 Aircross
I ptičice na grani znaju da su u modi povišeni automobili pa su Francuzi odlučili "povisiti" još jedan svoj model. Tako je 2017. godine nastao Citroën C3 Aircross, gradski i obiteljski automobil za kojeg kažu da je SUV, a koji je do sada prodan u preko 370 tisuća primjeraka. S ovim smo se simpatičnim automobilom upoznali još prošle godine kada je u Samoboru održano njegovo hrvatsko predstavljanje, a nedavno smo ga imali prilike isprobati i na malo dužem testu. Aircross i ja trebali smo se družiti odmah nakon nove godine, no naš 'dejt' nam je poremetilo deset dana izolacije. Možda i bolje zapravo, jer je naše drugo druženje bilo zakazano u periodu kada se vrijeme proljepšalo pa smo mogli više uživati u vožnji i testu.
Mlađi brat modela C3, jednog od meni dražih gradskih automobila, izvana djeluje kao da je netko malo „napuhao“ njegovog prethodnika. I ako se malo dublje zagledate u njega, on baca na svojeg rođaka Spačeka, automobil u kojeg su mnogi s potpunim pravom još dan danas zaljubljeni preko ušiju. Među njima sam, pa je možda i zbog toga svaki moj susret s Citroën vozilima posebno emotivan.
Izvana plijeni pažnju zanimljivim dizajnom, a može doći u čak 70 različitih kombinacija boja
Udoban i prostran
Njegova "napuhnuta" karoserija znači da unutra ima puno mjesta te da je automobil prostran, a u kombinaciji sa svijetlom unutrašnjošću i predivnim sjedalima koja više liče na fotelje nego na sjedala u automobilima, u njemu ćete se osjećati kao da ste u svom dnevnom boravku. To je, uostalom, i Citroënova filozofija ovog automobila, koju su u potpunosti pogodili.
Sjedala su udobna zahvaljujući pjeni od 15 mm
Aircross osvaja izgledom, a to potvrđuje i činjenica da ga čak 62 posto kupaca kupuje s najvišim paketom opreme, koji se zove Shine. Izvana je uočljiv i po zaštitnim oblogama oko kotača, led svjetlima koja su "na dva kata" te kockastim detaljima koji ga dodatno izdvajaju iz mase.
Iz mase će ga svakako izdvojiti i sama boja, jer ovaj auto dolazi u čak 70 mogućih kombinacija.
Interesantno djeluje i s bočne strane
Nekoliko stilova možete odabrati u C3 Aircrossu, a unutrašnjost našeg testnog Citroëna bila je u Metropolitan Graphite stilu. U vozilu je prevladavala siva boja koja je unijela dodatnu toplinu u prostranu i osvijetljenu kabinu automobila. Dojam toplog prostora dodatno je pojačala tkanina na kokpitu, a zbog svega mi se zaista činilo da se nalazim doma na svom sivom, udobnom kauču u kojem najradije volim zaspati i odmarati.
Za udobnost kojom se Ciroën hvali, a zbog kojeg je ovaj auto među najudobnijima u klasi, zaslužna je pjena debljine 15 milimetara. Filing je sličan onome kada na krevet stavite nadmadrac pa se preporodite i spavate kao beba; e baš tako će vam biti i kada s neudobne stolice na poslu sjednete u ovaj auto i vozite se prema svojoj kući.
Unutrašnjost Citroëna C3 Aircross
Auto je jako praktičan, a u prilog tome ide i mali milijun pretinaca koji se nalaze svuda u kabini. U Citroënu su išli toliko daleko da su lijevo od volana čak napravili pretinac za karticu. Sigurno se sada pitate što će vam to? Pa, u nju primjerice možete staviti karticu za gorivu, karticu za autocestu, karticu za parking,…uglavnom – bezbroj kartica koje su nam korisne i potrebne i tijekom vožnje.
Većina pomoći i dodatnih sadržaja nalazi se u glavnom ekranu dimenzija 9 inča. Ono što osobno posebice cijenim kod Citroëna, a ima i u ovom autu, je stil puhanja klime. Točnije, možete sami odabrati želite li da puše lagano, normalno ili jako. Izvrsna opcija pošto nisam ljubitelj kada klima agresivno tuče direktno u mene, no 'soft' način puhanja u Citroënu itekako preferiram i rado koristim u vožnji. Za lakše namještanje idealne temperature, izvukli su prečac, tako da pritiskom na njega odmah ulazite u dio gdje ćete moći sve namjestiti.
Glavni ekran dimenzija je 9 inča
Osim što se pomiču prednja sjedala, kod njega se pomiče i stražnja klupa, što ne viđamo tako često u autima. Kada se sjedala pomaknu skroz prema naprijed, dobit ćete prtljažni prostor zapremnine 520 litara. Spustite li ta sjedala, dobit ćete zapremninu od 1289 litara. U stražnjem sjedalu je i rupa za skije, a preklopiti se može i suvozačevo sjedalo pa ćete i tu dobiti dodatni prostor za prevoženje. Da se vratim na početak priče i prevoženje letve – e pa upravo zbog tog trika preklapanja sjedala je to prevoženje bilo kao dječja igra.
U automobilu se može spustiti i suvozačevo sjedalo
Lagan za voziti
C3 Aircross ima 12 intuitivnih tehnologija za jednostavnu i sigurnu vožnju. Položaj u vožnji je SUV-ovski, preglednost za volanom je jako dobra, a od sigurnosnih opcija tu su automatsko kočenje, adaptivni tempomat, mrtvi kut, i slične funkcije. Ima i opciju 'hill control' koju možete upaliti ako zapnete na uzbrdici. Citroën nudi modele s benzinskim i dizelskim motorima. Naš testni model bio je benzinac sa 110 KS, što nam je bilo sasvim dovoljno po gradu.
Straga je pun kvadratičastih detalja
Lagan je za voziti, mjenjač mu ima duge, tipično francuske, hodove, a zbog udobnosti i ugodnosti, vožnja s ovim automobilom u svakom je trenutku bila relaksirajuća, pa čak i u gradu preko svih silnih rupa i ležećih policajaca. Realno, s ovim autom nećete kukati niti kada zapnete u gužvi, jer je osjećaj u njemu stvarno kao da ste doma na svom kauču.
Na autocesti je bio nešto bučniji, što je uobičajeno za gradske aute. I da – C3 Aircross nije za oštriju vožnju, posebice ne u zavojima. Doduše, na takvim zavojitim cestama osjetit ćete duh Spačeka (i Citroënovog ovjesa) i ono poznato ljuljuškanje u vožnji. Iako…čini mi se da se Aircross manje ljulja u vožnji od običnog C3, iako sam mislila da će biti obrnuto jer je ovaj veći i izgledom i visinom više baca na Spačeka.
Potrošnja mu se kretala oko 8 litara, a cijena mu kreće od 126.900 kuna. Naš testni model sa SHINE paketom opreme košta 154.311 kuna.
Volim praktične automobile, jer s njima nemate problema. Oni su za sve i u svakom će vas trenutku dobro služiti. Citroën C3 Aircross zbog svoje je praktičnosti, udobnosti i sigurnosti idealan za obitelji, ali i za sve one u kojima tinja avanturistički duh. Pošto ima puno prostora, u njega stane hrpa opreme za kampiranje, za odlazak u prirodu, ili u zimskim mjesecima oprema za skijanje.
Ne samo da će vam u auto sve stati, nego će vam i samo putovanje bez obzira na količinu stvari biti udobno. I upravo je to ako mene pitate najsjajnija stvar kod ovog auta, jer često te dvije stvari ne idu zajedno. Ako natrpaš auto, kratak si s prostorom i uvijek će netko sjediti negdje stisnut. Ako pak želiš da svima bude udobno, onda se moraš pomiriti da možda neće baš sve stati u automobil.
Kokpit Citroëna C3 Aircross
Francuzi kažu da je C3 Aircross spoj udobnosti sjedenja, vizualne udobnosti, udobnosti položaja i udobnosti u pokretu. Naizgled možda malen, pomalo čak i netipični SUV, zapravo je prostran, oku i osjećaju ugodan te jako praktičan. On ima sve što vam treba, pa čak i više od toga, a opet – tako je jednostavan za vožnju i u vožnji. Kad podvučeš crtu – sve je ono što nam od auta treba u našoj životnoj svakodnevici…
Specifikacije
CITROËN C3 Aircross SHINE PureTech 110 S&S BVM8
Paket opreme: SHINE
Motor: Benzin, 3 cilindra, 1199 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 110 KS
Okretni moment: 205 Nm
Ubrzanje 0-100: 10,1 sek
Maksimalna brzina: 186 km/h
Mjenjač: Ručni, 6-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 7,9 l/100km
CO2: 134 g/km
Početna cijena modela: 126.900 kuna
Cijena testnog modela: 154.310 kuna
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.