VEĆE ZAGAĐENJE, VIŠE MRTVIH: /

Procjene smrtnosti zbog Volkswagenove prevare

Image
Foto: Thinkstock
1.10.2015.
12:31
Thinkstock
VOYO logo

Tvrtka je priznala i ispričala se za svoje nedjelo, koje je primjenjeno na nekih 11 milijuna vozila širom svijeta, a bivši glavni direktor je morao dati otkaz. Ali to nije kraj priče.

Među brojnim zakonskim, sudskim i regulatornim akcijama za koje će trebati godine da se razriješe, potrebno je znati i cijenu koju plaća okoliš zbog volkswagenove prijevare, pa su znanstvenici počeli s proračunavanjem štete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je Volkswagen izdao priopćenje u kojem tvrdi da su sva njegova vozila "sigurna i sposobna za vožnju s tehničkog stajališta", to je samo djelomično točno. Možda ćete biti sigurni ako ste za volanom, ali baš i ne ako ste izvan auta.

Image
ŠPANJOLCI DOŠLI NA RED: /

Seat ima 700,000 vozila s manipulativnim softverom

Image
ŠPANJOLCI DOŠLI NA RED: /

Seat ima 700,000 vozila s manipulativnim softverom

Zadatak nelegalnog softvera bio je da vozilo isključi kontrolu emisija dok vozi normalno (i šalje štetne plinove u atmosferu), a uključi ih (te smanjiti štetne plinove) samo kada detektira da se vozilo testira na emisije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rane procjene sugeriraju da tvrtka nije samo kršila zakone, već je i oduzela brojne ljudske živote.

Trenutačno zagađenje traka ubija preko tri milijuna ljudi godišnje, a tome znatno pridonose i automobilski ispušni plinovi.

Image
Foto: Thinkstock

Istraga koju su proveli Margot Sanger-Katz i John Schwartz iz New York Timesa pokazuje da bi štetni dušikovi oksidi koje su emitirala Volkswagenova dizel vozila, a količina kojih je navodno bila 40 puta viša od zakonski dozvoljene, mogli biti odgovorni i za do 106 smrti samo u SAD-u između 2009. i 2015. Procjena se temelji na istraživanju o stopi smrtnosti zbog smanjenja ozona u Sjedinjenim Državama.

Noelle Eckley Selin, profesorica za zemljane, atmosferske i planetarne znanosti na MIT-u, isto je proračunala broj smrti prouzročenih Volkswagenovim varanjem, a svoje je proračune temeljila na utjecaju emisija na ljudsko zdravlje. Koristeći tu alternativnu metodu, procijenila je da je kriminalni softver prouzročio oko 40 smrti u SAD-u između 2009. i 2015. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako i sami znanstvenici priznaju da postoji dosta generaliziranja i općih procjena u ovim preliminarnim proračunima, oni ipak predstavljaju dobro mjesto za započeti raspravu o o tome kolika je cijena u ljudskim životima plaćena Volkswagenovim varanjem o štetnim emisijama.

Posebno ako se uzme u obzir da su vozila u Sjedinjenim Državama samo mali dio cijelog Volkswagenovog tržišta. Iz globalne perspektive, broj smrti mogao bi biti puno veći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Science Alert/Netmobil.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo