Toyota i Fiat su najzeleniji

Jato Dynamics je objavio najnovije rezultate ekološke prihvatljivosti automobila na europskom tržištu.

18.3.2010.
17:55
VOYO logo

Proizvođači automobila u Europi su pod pritiskom da smanje emisiju svojih automobila prije nego što 2012. na snagu stupe nova rigoroznija pravila o CO2 emisiji.

Toyota je prošle godine smanjila prosječnu CO2 emisiju na 130,1 gram po kilometru u odnosu na 144,9 g/km 2008. godine. Ovo smanjenje je postavilo Toyotu ispred Citroëna, Renaulta i Peugeota, a prema podacima koje je obradila JATO Dynamics, tvrtka za istraživanje tržišta iz Ujedinjenog Kraljevstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fiat je ostao broj jedan, treću godinu u nizu, smanjenjem prosječne CO2 emisije za 5,9 g/km na 127,8 g/km u 2009, dok je Toyota je u prošloj godini završila samo 2,3 g/km iza Fiata. U 2008. godini Toyota je zaostajala za Fiatom za 11,2 g/km. (pogledajte tablicu).

Prema podacima tvrtke JATO, Toyotinom prosjeku je pomogla prodaja Toyotinog hibridnog modela Prius, Europskog najzelenijeg modela sa CO2 emisijom od samo 89 g/km.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, model Prius se prodaje u manjim količinama, tako da ne doprinosi ovom prosjeku kao jako dobro prodavani model Yaris s nešto većom CO2 emisijom. Prema tvrtki JATO, prema količini prosječna CO2 emisija ovog najbolje prodavanog Toyotinog automobila u Europi je iznosila 119,0 g/km.

Iza modela Yaris, na drugom mjestu se našao model Fiat Panda, čiji primjerci su u prosjeku 2009. godine emitirali 119,9 g/km CO2. Prošle godine je cijela autoindustrija smanjila prosječnu CO2 emisiju za 7,9 g/km.

To znači da više od polovice automobila prodanih u Europi sada emitira manje od 140 g/km. Do 2015. svi proizvođači automobila moraju smanjiti prosječne CO2 emisije na 130 g/km.

Poticaji za kupnju novog automobila i odvoženje starog na otpad na glavnim europskim tržištima, Njemačkoj, Francuskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Italiji i Španjolskoj , su ohrabrili ljude da zamjene svoje stare automobile s novim, štedljivijim modelima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Milijarde novčanih poticaja, koji su dani u jeku velike recesije, doveli su do velikog porasta kupnje jeftinih, modela s niskom razinom CO2 emisija kao što su mini kompakti Panda i Yaris. Također, ono što je poticalo prodaju je i potražnja kupaca za "zelenim" vozilima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo