Tehnološki dragulj iz Volva

Oznaka podsjeća na Volkswagenovu, no prvi dojam vara. Novi Volvov 2.0 litarski četverocilindarski GTDi je benzinski motor za modele S80, V70 i XC60, te nudi vrhunske performanse i učinkovitost.

22.2.2010.
17:53
VOYO logo

Novi turbopunjač, izravno ubrizgavanje te varijabilno otvaranje ventila pružaju jedinstvenu kombinaciju niske potrošnje i emisije štetnih plinova s visokim performansama kroz cijeli raspon okretaja, a sve upakirano u relativno kompaktnu formu.

Ovaj benzinski motor 2.0 GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) usprkos kompaktnim dimenzijama i kapacitetu cilindara, razvija sjajne 203 KS, dok je 300 Nm okretnog momenta dostupno već od niskih 1.750 okretaja u minuti, što bi trebalo osigurati profinjeno iskustvo vožnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jednostavno opisano, dvolitreni četverocilindarski motor je snažan poput 2.5 litarskog petcilindarskog motora, ali je osjetno učinkovitiji. To će znati cijeniti kupci koji žele dobre performanse, ali i ekolozi zbog niske potrošnje goriva.

Jedan od najznačajnijih razloga za uspjeh ovog rezultata jest novi turbo sustav, posebno razvijen za manje i učinkovitije motore. Turbopunjač novog motora razvijen je u kooperaciji Volva, Borg-Warner Turbo Systema i proizvođača čeličnih komponenti Benteler Automotive.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi K03 turbopunjač najmanji je na tržištu u odnosu na snagu koju motor razvija. Turbo punjač ne samo da nudi izvrsne performanse, već poboljšava i preradu ispušnih plinova, s obzirom da omogućava brže zagrijavanje katalizatora. Kućište turbine je integrirano u cijev, što je učinkovito rješenje s kojim Volvo već ima dobra iskustva.

Razlika je u tome što su cijev i kućište turbine izrađeni od lima umjesto lijevanog čelika. Lim je lakši i kompaktniji, a iznad svega, ovaj sistem emitira manje topline zbog dodatnih slojeva izolacije. To omogućava bolji protok plinova, a time i učinkovitije izgaranje.

Ova inovativna tehnologija omogućila je optimalno oblikovanje ispušnih cijevi, kako bi se omogućio optimalan protok plinova te time generirala učinkovitost turbine, kroz cijeli raspon okretaja motora, što se prenosi na izravniji odaziv na gas i dobra ubrzanja, kako na niskim tako i na visokim brzinama.

Novi motor posjeduje izravno ubrizgavanje. Injektori imaju sedam rupica za precizno kontrolirano ubrizgavanje u svaki cilindar. Izravno ubrizgavanje nudi visok stupanj punjenja u komori za izgaranje, a time i učinkovitije izgaranje, odnosno nižu razinu štetnih emisija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zahvaljujući visokoj razini punjenja, turbo punjač također se počinje okretati ranije, što obećava izravan odaziv na gas i pri nižim okretajima. To na kraju rezultira izravnijim ubrzavanjem već od malih brzina.

Izravno ubrizgavanje također doprinosi brzom i stabilnom izgaranju pri većem opterećenju te osigurava staložen rad motora, čak i pri punom gasu. Sustav ubrizgavanja razvio je Bosch.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spomenimo i varijabilno otvaranje ventila na obje bregaste osovine. Vrijeme otvaranja usisnih i ispušnih ventila varira kako bi se optimiziralo preklapanje i osiguralo korektno punjenje komore za izgaranje bez obzira na broj okretaja. To daje procesu izgaranja maksimalnu učinkovitost kroz cijeli raspon okretaja i garantira izravno međuubrzanje pri svim brzinama.

Oba sustava varijabilnog otvaranja ventila konvencionalnog su tipa i regulirani su hidrauličkim pritiskom motornog ulja. Novi motor bit će ponuđen u kombinaciji sa šeststupanjskim Powershift automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, kao i šeststupanjskim ručnim mjenjačem.

Novi 2.0 GTDi motor najprije će se nuditi na tržištima koja pružaju porezne olakšice za motore ispod 2.000 kubika zapremine: Jugoistočnu Aziju, Nizozemsku, Kinu i Japan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo