Prodaja auta nastavlja rasti i u lipnju

Prema analizama, kraj godine mogao bi ipak biti ipak nešto bolji no što se u najcrnijim razmišljanjima najavljivalo.

11.6.2010.
13:28
VOYO logo

Svibanj je, kao što smo već pisali, još jednom pokazao kako je naše tržište automobila nepredvidivo i sklono čudnim oscilacijama. Prvih sedam dana lipnja nastavljaju svibanjski rekordni ovogodišnji trend. U svakom slučaju treba znati kako je 2009. godina bila jedna od onih koje bi svi rado zaboravili, ali s obzirom da je ova koju upravo živimo još i mnogo gora, prema Novom listu, povratak na lanjske brojke razlog je za povratak optimizma i osmjeha na lica zastupnika automobilske industrije u Hrvatskoj.

Na prvi pogled prema tržišnim tablicama, zaključak može biti kako se ništa novog ne dešava jer je redoslijed stabilan no kad uronimo u podatak za svibanj ipak vidimo kako promjena itekako ima. Ponajprije, Opel je poslovao lošije nego u travnju dok je njegov najveći konkurent VW trgovao znatno bolje pa im je rezultat za svibanj skoro u automobil jednak. K tome VW na godišnjoj razini posluje tek nešto lošije nego lani pa se može očekivati vrlo zanimljivu završnicu. U prvih sedam dana lipnja Opel je njastavio ići silaznom putanjom, s 84 prodana automobila što im je na razini, nadamo se neponovljivog, siječnja. S druge strane, njihov već spomenuti konkurent Volkswagen, u prvih sedam dana lipnja prodao je 133 automobila i ostvario najbolji ovogodišnji rezultat. arti-201006070575006 No, Opel je po prvi puta nakon siječnja skinut s trona, i to ne na drugo nego na treće mjesto. Na drugome je, naime, Peugeot koji je ugodno iznenađenje lipnja. U sedam dana prodano ih je čak 114, što je sigurna druga pozicija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je svih ovih mjeseci u igri za vrh bio i Chevrolet, Američki Korejci su doživjeli hladan tuš sa svega 51 vozilom, što im je povijesno loš rezultat. Renault je napokon dočekao buđenje, tim više jer mu je u tijeku akcija povezana s 20 godina postojanja Clia. Samo u prvom tjednu lipnja prodano ih je 69, što također vodi prema najboljem ovogodišnjem rezultatu, naravno ukoliko se ovaj trend nastavi. Tu je i Škoda, također sa značajnim porastom prodaje, kao i Hyundai i Mitsubishi koji su svi redom u velikom zaletu.

Ne samo u okviru premium brandova koji su poslovali s promjenjivom srećom, Mercedes je u svibnju ostvario fenomenalan rezultat s porastom prodaje od čak 276 posto što je svakako rezultat koji će teško ma tko drugi dosegnuti ove godine. Tome je najviše pogodovala odlična akcija za njihov udarni model, C klasu, koja se odlično opremljena sa modernim benzincem 180 CGI prodaje za 24.350 Eura, a s turbodizelskim motorom i odličnom opremom prodaje za 25.900 Eura plus PDV. U odnosu na premium konkurenciju poslovao je 50 posto bolje tako da bismo svibanj bez krzmanja mogli nazvati mjesecom Mercedesa. Odlična prodaja koja mu je udvostručila tržišni udio nastavljena je i u prvom tjednu lipnja u kojem je sa 28 vozila na tragu da sruši vlastiti ovogodišnji rekord, a to je i više nego sva tri njegova konkurenta (Audi, BMW i Lexus) zajedno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon osrednjeg svibnja, Citroen u istom tonu nastavlja i u lipnju. Vjerujemo da cijenjena marka može i bolje od 38 automobila tjedno. Mazda je također nastavila pad (16 automobila), jednako kao i Toyota s istim brojem prodanih. Nakon sjajnog svibnja Ford je također značajno pao, jednako kao i Volvo i Smart. Osim njih glavobolju imaju i u Suzukiju (devet vozila), BMW-u (13) i Audiju (10) koji bilježe najlošije ovogodišnje rezultate.

Gotovo nevjerovatno zvuči podatak o svega tri prodana Fiata, i niti jednoj Lanciji i Alfa Romeu u prvih sedam dana lipnja.

Ipak, očito je kako smo početkom godine dotaknuli dno, a sada već i osjetili lagani porast prodaje što je jedan od najboljih indikatora kretanja općeg standarda čitave zajednice. Za prodaju na razini 2008. godine trebati će dosta vremena, a analitičari predviđaju kako brojku od 80.000 automobila sigurno nećemo, u najboljem slučaju, dostići prije 2015. godine.

Prethodni članak:

arti-201001120613006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo