UR:BAN se služi napredom kamerom i radarskim sustavom kako bi predvidio potencijalno opasnu situaciju te uključuje modificirane sustave kočenja i upravljanja.
Kada sustav prepozna zapreku na cesti, bio to pješak, drugi automobil ili nešto treće, prva obavijest usmjerena je vozaču. Ako on ne reagira aktivira se postupak za izbjegavanje sudara uz pomoć spomenutih sustava upravljanja i kočenja.
Ovo je jedan od prvih sustava kojem je cilj povećati sigurnost svih sudionika prometa u urbanim sredinama. U tu svrhu UR:BAN tehnologija uključuje i slanje informacija vozaču putem bežične mreže o događanjima u prometu, kojima se u tom slučaju može na vrijeme prilagoditi i spriječiti prometne gužve i nesreće. Informacije dolaze do vozača zahvaljući MMI (Man-Machine-Interface) sučelju. Većina ostalih sličnih sustava razvijena je prije svega za uporabu na otvorenim cestama.
Iz Opela poručuju kako je ovo samo jedan od sigurnosnih i sličnih sustava koji će se uskoro naći u njihovim komercijalnim vozilima. Dok ne dobijete priliku isprobati kako UR:BAN funkcionira u praksi, pogledajte video prilog.