Opelov koncept budućnosti!

Na 80. ženevskom sajmu automobila Opel će predstaviti svoj konceptni automobil Flextreme GT/E. Krasi ga 'zelena' tehnologija, ekspresivan dizajn i učinkovite, ekološki prihvatljive performanse.

19.2.2010.
18:16
VOYO logo

U Opelovoj strategiji za postizanje manje ovisnosti o fosilnim gorivima električna energija ima ključnu ulogu. Konceptni Flextreme GT/E dugačak 4,7 metara pokazuje kako se tehnologija električnog vozila s produljenim dosegom (extended-range electric vehicle, E-REV) može upotrijebiti pri konstrukciji velikog ili vozila srednje veličine, kao i kompaktnih automobila kao što je najavljena Ampera.

Opel ovu strategiju naziva "neograničena e-mobilnost", odnosno prilagođavanje visokoučinkovitog E-REV pogonskog sustava, koji nema ograničenja kakva ima napajanje isključivo baterijama, raznim vozilima iz različitih tržišnih segmenata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svrhovit dizajn također omogućuje da Flextreme GT/E postigne željeni koeficijent otpora zraka od samo 0,22 što mu pak pomaže da dosegne maksimalnu brzinu od preko 200 km/h i bude štedljiv s energijom kako bi mu doseg bio što dulji. Vizualni elementi koji se ističu su nizak i širok stav, prednja i stražnja svjetla u obliku krila, prepoznatljiv prednji dio i rešetka, plutajući C-nosači i snažan, skulpturalan oblik karoserije.

Pristup kabini dodatno je olakšan usvajanjem koncepta vrata sa šarkama na stražnjoj strani, što je evolucija Opelovog koncepta FlexDoors korištenog kod nove generacije jednovolumena Meriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo učinkovito konceptno vozilo također uključuje GM-ov revolucionarni pogonski sustav E-REV prethodno razvijen za Opel Amperu. Flextreme GT/E pokazuje svestranost ove tehnologije koristeći je u većem formatu srednje velikog vozila.

Usprkos većim dimenzijama i maksimalnoj brzini većoj od 200 km/h, Flextreme GT/E bi trebao imati slične performanse kao Ampera: vozni doseg na baterijski pogon od 60 km bez ikakve emisije ispušnih plinova te ukupan doseg preko 500 km. Prosječna potrošnja goriva procijenjena je na 1,6 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida bit će ispod 40 g/km.

Za razliku od hibridnog vozila, kotači Flextremea GT/E u svakom su trenutku pogonjeni električnom energijom. Pri uobičajenim putovanjima do 60 km energija se dobiva iz litij-ionske baterije u obliku slova T koja je smještena ispod podnice i stražnjeg sjedala.

Konstruktori su uklonili svaku mogućnost strahovanja zbog „ostanka na cesti“ uslijed pražnjenja baterije. Mali benzinski motor-generator pali se automatski i bez znanja vozača u trenutku kad se baterija isprazni. U ovom načinu rada se doseg povećava na nešto više od 500 km sve dok se punjiva baterija ponovno ne napuni ili se automobil napuni gorivom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Elektromotor u ovom načinu rada daje znatnih 370 Nm trenutnog okretnog momenta što osigurava dinamične performanse, a ubrzava automobil od 0 do 100 km/h u manje od 9 sekundi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo