Od mlinca do automobila - 200 godina Lava

Od 1810. godine ime Peugeot i njegov zaštitni znak Lav krase alat, krinoline, mlince za kavu, bicikle, motore, skutere i automobile.

24.6.2010.
18:32
VOYO logo

Peugeot započinje svoju industrijsku aktivnost 1810. godine, pretvaranjem mlina u ljevaonicu željeza. S razvojem proizvodnje niču i pogoni u raznim mjestima francuske regije Franche-Compté, odakle potiču korijeni marke Peugeot. U pogonima se proizvode alat, krinoline, mlinci za kavu, korzeti, šivaće mašine i drugo. Još je prerano za proizvodnju automobila i motora.

U 1858. godini lav postaje zaštitni znak Peugeota, 1882. proizvode svoj prvi bicikl, a 1889. povijesna je godina. Armand Peugeot, predvidjevši ogroman potencijal novog pravca, proizvodnje automobila, inicira proizvodnju Serpollet-Peugeot, prvog automobila koji nosi ime Peugeot.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U njihovim tvornicama u to vrijeme radi već 1.100 zaposlenika. Prvi automobil Peugeot, Type 2, proizveden je 1890., i opremljen Daimlerovim motorom.

Na početku 20. stoljeća, Peugeot ima 50 posto francuske proizvodnje i modeli se izvoze iz regije Franche-Comté u Europu, ali i Latinsku Ameriku. Internacionalizacija Peugeota pojačava se krajem 90-ih godina lansiranjem modela 206, čija je prodaja dosegla više godina za redom više od 800.000 primjeraka i više od 6 milijuna primjeraka ukupno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Danas je Peugeot prisutan u više od 160 zemalja svijeta i nastavlja svoj razvoj u Kini, Rusiji i Latinskoj Americi, lansiranjem specifičnih modela poput 408-ice ili Hoggara.

Mnogo inovativnih modela i patenata pripisuju se upravo Peugeoptu. Prvi automobil s tvrdim pomičnim krovom proizveden je još davne 1934. godine. Bio je to 401 Eclipse, čiji se pomični krov sklapao u prtljažnik.

Nasljednik 401 Eclipse, 206 CC, približio je ovaj tip karoserije široj publici i bio zaslužan da Peugeot postane lider prodaje ovog tipa automobila sa 700.000 prodanih primjeraka. Peugeot 201 bio je prvi automobil s neovisnim prednjim kotačima, koji je osiguravao udobnost svim putnicima u automobilu.

Od 1929. godine Peugeot je počeo koristiti inovativni sistem imenovanja svojih modela koristeći tri znamenke s 0 u sredini, koji se koristi do danas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvi model takvog sistema bio je 201. Prvi broj označava familiju kojoj pripada model i njegovu veličinu u gami, drugi broj – 0 – je poveznica između prvog broja i generacije unutar familije, dok treći broj označava generaciju modela.

Povijest Peugeota usko je vezana za automobilska natjecanja, u kojima je Peugeot nanizao brojne uspjehe. Prva utrka na kojoj je Peugeot pobijedio bila je još davne 1895. godine, na relaciji Pariz-Bordeaux-Pariz. Zatim slijede pobjede na 500 milja Indianapolisa (1913., 1916. i 1919.), te brojne pobjede s modelima 302, 404 i 504 na utrkama izdržljivosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od svih Peugeot modela, 205 najbolje oslikava borbeni duh Peugeota, ne samo komercijalno nego i u automobilskim natjecanjima širom svijeta. Ovaj apetit za pobjeđivanjem Peugeota u automobilskom sportu rezultira osnivanjem sportskog odjela, koji će proizvesti trkaće modele koji će puno puta pobjeđivati na natjecanjima od Formule 1, do relija i utrka izdržljivosti. Nakon povratka u Le Mans, Peugeot je u 2009. ostvario dvostruku pobjedu s 908 HDi FAP.

Treba spomenuti i brigu o povijesti. Tu je muzej Aventure Peugeot u Sochauxu otvoren je 1988. godine i u njemu su izloženi predmeti, motori i automobili. Postav muzeja čini više od 450 automobila, 350 motora i bicikla i više od 3.000 predmeta.

U 2010. godini Peugeot predstavlja novi projekt marke kojim definira svoj cilj : popeti se za tri mjesta u svjetskom poretku automobilskih marki do 2015. godine, postati referenca u području dizajna i postati lider u području mobilnosti.

Od modela koji su najviše obilježili razvoj marke Peugeot, svakako treba izdvojiti model 403, prvu velikoserijsku limuzinu opremljenu dizelskim motorom, zatim automobilsku ikonu 205, 607-prvi Peugeot model u koji je ugrađen inovativni filtar čestica. Ne treba zaboraviti ni automobilski sport, uvođenje dizelskog motora HDi FAP na utrci 24 sata Le Mansa, najzahtjevnijoj utrci na svijetu po pitanju izdržljivosti i pouzdanosti. U novije vrijeme Peugeot je proizveo i BB1, gradski automobil baziran na kombinaciji automobila i motora, a ubrzo bi trebao lansirati na tržište 3008 hibrid i električni automobil - Ion.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo