Od mlinca do automobila - 200 godina Lava

Od 1810. godine ime Peugeot i njegov zaštitni znak Lav krase alat, krinoline, mlince za kavu, bicikle, motore, skutere i automobile.

24.6.2010.
18:32
VOYO logo
VOYO logo

Peugeot započinje svoju industrijsku aktivnost 1810. godine, pretvaranjem mlina u ljevaonicu željeza. S razvojem proizvodnje niču i pogoni u raznim mjestima francuske regije Franche-Compté, odakle potiču korijeni marke Peugeot. U pogonima se proizvode alat, krinoline, mlinci za kavu, korzeti, šivaće mašine i drugo. Još je prerano za proizvodnju automobila i motora.

U 1858. godini lav postaje zaštitni znak Peugeota, 1882. proizvode svoj prvi bicikl, a 1889. povijesna je godina. Armand Peugeot, predvidjevši ogroman potencijal novog pravca, proizvodnje automobila, inicira proizvodnju Serpollet-Peugeot, prvog automobila koji nosi ime Peugeot.

U njihovim tvornicama u to vrijeme radi već 1.100 zaposlenika. Prvi automobil Peugeot, Type 2, proizveden je 1890., i opremljen Daimlerovim motorom.

Na početku 20. stoljeća, Peugeot ima 50 posto francuske proizvodnje i modeli se izvoze iz regije Franche-Comté u Europu, ali i Latinsku Ameriku. Internacionalizacija Peugeota pojačava se krajem 90-ih godina lansiranjem modela 206, čija je prodaja dosegla više godina za redom više od 800.000 primjeraka i više od 6 milijuna primjeraka ukupno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Danas je Peugeot prisutan u više od 160 zemalja svijeta i nastavlja svoj razvoj u Kini, Rusiji i Latinskoj Americi, lansiranjem specifičnih modela poput 408-ice ili Hoggara.

Mnogo inovativnih modela i patenata pripisuju se upravo Peugeoptu. Prvi automobil s tvrdim pomičnim krovom proizveden je još davne 1934. godine. Bio je to 401 Eclipse, čiji se pomični krov sklapao u prtljažnik.

Nasljednik 401 Eclipse, 206 CC, približio je ovaj tip karoserije široj publici i bio zaslužan da Peugeot postane lider prodaje ovog tipa automobila sa 700.000 prodanih primjeraka. Peugeot 201 bio je prvi automobil s neovisnim prednjim kotačima, koji je osiguravao udobnost svim putnicima u automobilu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od 1929. godine Peugeot je počeo koristiti inovativni sistem imenovanja svojih modela koristeći tri znamenke s 0 u sredini, koji se koristi do danas.

Prvi model takvog sistema bio je 201. Prvi broj označava familiju kojoj pripada model i njegovu veličinu u gami, drugi broj – 0 – je poveznica između prvog broja i generacije unutar familije, dok treći broj označava generaciju modela.

Povijest Peugeota usko je vezana za automobilska natjecanja, u kojima je Peugeot nanizao brojne uspjehe. Prva utrka na kojoj je Peugeot pobijedio bila je još davne 1895. godine, na relaciji Pariz-Bordeaux-Pariz. Zatim slijede pobjede na 500 milja Indianapolisa (1913., 1916. i 1919.), te brojne pobjede s modelima 302, 404 i 504 na utrkama izdržljivosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od svih Peugeot modela, 205 najbolje oslikava borbeni duh Peugeota, ne samo komercijalno nego i u automobilskim natjecanjima širom svijeta. Ovaj apetit za pobjeđivanjem Peugeota u automobilskom sportu rezultira osnivanjem sportskog odjela, koji će proizvesti trkaće modele koji će puno puta pobjeđivati na natjecanjima od Formule 1, do relija i utrka izdržljivosti. Nakon povratka u Le Mans, Peugeot je u 2009. ostvario dvostruku pobjedu s 908 HDi FAP.

Treba spomenuti i brigu o povijesti. Tu je muzej Aventure Peugeot u Sochauxu otvoren je 1988. godine i u njemu su izloženi predmeti, motori i automobili. Postav muzeja čini više od 450 automobila, 350 motora i bicikla i više od 3.000 predmeta.

U 2010. godini Peugeot predstavlja novi projekt marke kojim definira svoj cilj : popeti se za tri mjesta u svjetskom poretku automobilskih marki do 2015. godine, postati referenca u području dizajna i postati lider u području mobilnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od modela koji su najviše obilježili razvoj marke Peugeot, svakako treba izdvojiti model 403, prvu velikoserijsku limuzinu opremljenu dizelskim motorom, zatim automobilsku ikonu 205, 607-prvi Peugeot model u koji je ugrađen inovativni filtar čestica. Ne treba zaboraviti ni automobilski sport, uvođenje dizelskog motora HDi FAP na utrci 24 sata Le Mansa, najzahtjevnijoj utrci na svijetu po pitanju izdržljivosti i pouzdanosti. U novije vrijeme Peugeot je proizveo i BB1, gradski automobil baziran na kombinaciji automobila i motora, a ubrzo bi trebao lansirati na tržište 3008 hibrid i električni automobil - Ion.

savrseni kandidatkinje
GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo