Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testiranja ljetnih guma koje Hrvatski autoklub i partneri provode kako bi olakšali izbor vozačima te upozorili na prednosti i nedostatke testiranih kandidata, njihove performanse u uvjetima kojima su namijenjene, utjecaj na potrošnju goriva te trajnost. Testiranje je i ovog puta napravljeno u dvjema dimenzijama, 175/65 R14 T i 205/55 R16 H.
ADAC SRT_EPG Italy 2017
Manjom, 175/65 R14 T, koriste se mali gradski automobili, poput Ford Fieste, Hyundaija i10, Mazde 2, Peugeota 206, Renault Twinga, Toyote Yaris ili Volkswagen UP-a, dok se onom većom, 205/55 R16 H, služe automobili kompaktne i niže srednje klase, kao što su primjerice Audi A3, BMW Serije 1, Ford Focus i Mondeo, Honda Civic, Hyundai i30, Mazde 3 i 5, Mercedes A, B i C klase, Opel Astra, Meriva i Zafira, Peugeot 308, Renault Megane, Scenic i Laguna, Škoda Octavia, Toyota Auris i Volkswagen Golf, Jetta ili Passat.
Priličan broj mogućih vlasnika i širok spektar automobila na kojima se ove gume mogu koristiti od ovih dimenzija učinili su vjerojatno najprodavaniju skupinu, kako na hrvatskom, tako i na tržištima u našem okruženju pa je testiranje ovog puta namijenjeno izuzetno velikom broju HAK-ovih članova i ostalih vozača.
Dva iznenađenja u manjoj dimenziji
Iako ponovno nije bilo odlikaša s najboljom ocjenom izvrstan, manja dimenzija donijela je dva velika iznenađenja. Na vrh su se od 14 testiranih kandidata probili proizvodi od kojih to nitko nije očekivao, dok su na neki način podbacile tradicionalne uspješnice iz premium segmenta koje su se, uz izuzetak Dunlopa, na ljestvici neočekivano našle u donjem dijelu poretka.
Tako je pobjeda u ovoj dimenziji pripala gumi Falken Sincera SN832 Ecorun, koja je za 0,1 bod u ukupnoj ocjeni bila uspješnija od još jednog velikog iznenađenja, gume Semperit Comfort-Life 2 (drugi i jeftiniji brend Contija). U oba slučaju riječ je o vrlo kvalitetnim gumama iz nižeg cjenovnog razreda i zapravo najboljoj ponudi u dimenziji 175/65 R14 jer oba proizvoda ne pokazuju gotovo nikakve slabosti ili nedostatke i sveukupno su vrlo uvjerljiva.
Samo ova dva proizvoda dobila su ukupnu ocjenu vrlo preporučljivo, dok je njih čak 11 prošlo s ukupnom ocjenom preporučljivo, i to ponajviše zbog većih ili manjih nedostataka uočenih na mokrom. Jedina guma koja je podbacila i smatramo je gubitnikom ovog testiranja bila je ona izuzetno popularna u našim krajevima, Sava Perfecta, koja se na testiranju zbog izrazito lošeg rezultata na mokroj podlozi može tek djelomično preporučiti, što je tek ocjena više od neprolaznog ne preporučuje se.
Bez odlikaša i u većoj dimenziji
U dimenziji 205/55 R16 bilo je 16 kandidata. Ni ovdje nije bilo odlikaša, no zato je broj guma koje se smatraju vrlo preporučljivima čak šest (Michelin Primacy 3, Bridgestone Turanza T001 Evo, Continental PremiumContact 5, Firestone Roadhawk, Hankook Ventus Prime 3 K125, Semperit Speed-Life 2), što je osjetno više nego u manjoj dimenziji. Osam proizvoda je u razredu niže i može se preporučiti zbog nedostataka na mokrom, suhom ili u pogledu trajnosti, dok se dva kandidata (Infinity Ecosis i Vredestein Sportrac 5) preporučuju tek djelomično, i to zbog pada na testu pri maksimalnoj brzini.
ADAC Sommer-Reifen-Test_Contidrom-Jeversen_30.Sept.- 01.Okt. 2017
Uz izuzetak Goodyeara, premium brendovi ovdje nisu podbacili što se od njih načelno i očekuje, a s obzirom na ukupnu ocjenu, pobjednikom se u ovoj dimenziji može smatrati Michelin Primacy 3. Ova guma nema uočenih slabosti, no isto vrijedi i za ostale vrlo preporučljive proizvode koji su sveukupno na vrlo sličnoj razini i razlike među njima tek su u detaljima. Michelin se tako ponosi najduljim trajanjem, Bridgestone i Semperit dominiraju na mokrom, Hankook i Firestone imaju prednosti na suhom, dok Continental troši najmanje goriva. Zanimljivo, Firestone i Semperit iz nižeg cjenovnog razreda bez problema se nose s mnogo skupljim i razvikanijim proizvodima te predstavljaju vrlo dobru konkurenciju skupljim brendovima iz vlastitog koncerna.
Za razliku od najbolje ocijenjenih guma kod kojih nisu uočeni nedostaci, na začelju su se u ovoj dimenziji s ocjenom 'djelomično se preporučuje' našli proizvodi Infinity Ecosis i Vredestein Sportrac 5. S obzirom na svoje performanse na suhoj i mokroj cesti, ova dva proizvoda bez problema bi mogla u razred više, odnosno razred guma koje se preporučuju, no bolje ukupne ocjene stajao ih je poražavajući rezultat na testu maksimalne brzine koji oba proizvoda ovaj put nisu prošla.