FOTO: /

Terenac koji je dostupan običnom čovjeku

Bilo je samo pitanje vremena kad ćemo vidjeti terenac s oznakom Dacije. Za svoju modelsku ofenzivu Rumunji imaju i pametno koriste sve raspoložive resurse Renaulta i Nissana.

25.5.2010.
23:43
VOYO logo

S Dusterom Dacija otvara novi segment, komfornih, jakih i upotrebljivih terenaca koji će cijenom biti i više nego prihvatljivi. Uostalom, na odličan odnos uloženo-dobiveno naučili smo se i kod aktualnih modela rumunjskog proizvođača koji posljednjih godina doživljava renesansu.

Iz proizvođača opskurnih, zastarjelih i gotovo opasnih prometala pod paskom Renaulta Dacia se prometnula u itekako poželjan proizvod. Spomenimo samo kako je u šest godina od dolaska megapopularnog Logana globalno proizvedeno 1,2 milijuna Dacija, a sveukupno (računajući i one sa značkom Renaulta) preko dva milijuna vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pri razvoju Dustera njegovi tvorci krenuli su od podatka kako srednja klasa na tržištima kojima Dacija stremi (tržišta u razvoju) traži moderan automobil ističe njihov socijalni status, no više od toga cijene snažan automobil, upotrebljiv i praktičan, kojeg mogu bez problema koristiti u svim klimatskim uvjetima, te u gradu, na putovanju i posebice namijenjen lošim cestama kakvim tržišta kojima cilja obiluju.

No, sve to su do sada nudili isključivo SUV-ovi, cijenom teže dostupni srednjoj klasi, a Duster ulazi upravo u područje gdje konkurencija nema cijenom komparabilno vozilo. Uzevši u obzir dosad pokazane odlike Dacijinih osobnih vozila, nemamo niti tračka sumnje kako će Duster biti pravi pogodak 'u sridu'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Baziran na poznatoj platformi B0/Logan, već na prvi pogled Duster je čistokrvni terenac, visoko odignut od tla, s izraženim blatobranima, čvrstog i ozbiljnog izgleda, i karakterističnom kromiranom letvicom iznad prednje maske.

S duljinom od 4.32 m, te širinom od 1.82 m, Duster je vrlo kompaktnih vanjskih dimenzija što mu je dodatna prednost u urbanim sredinama. Na svim tržištima Duster će biti raspoloživ u konfiguraciji 4x2 i 4x4.

O upotrebljivosti izvan ceste govore podaci o razmaku od tla od 210 mm, prilaznom kutu od 30, te odlaznom od 35 stupnjeva. U igri su dvije varijante, opcija samo s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem s pet brzina, ali i ona s pogonom 4x4 gdje je motor uparen sa ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

Pored svega, vrlo je lagan, što bi se trablo odraziti na lakoći vožnje i manjoj potrošnji. U izvedbi 4x2 masa je 1180 kg, dok s 4x4 pogonom Duster teži 1.280 kg.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pogon je preuzet od majstora za terenska vozila, Nissana, prebacuje se uz pomoć električnog prekidača smještenog na središnjoj konzoli, te ima tri režima rada. Prvi je 4x2, gdje je pogon samo na prednje kotače.

U režimu Lock vozač uključuje elektronsku blokadu gdje se 50 posto momenta konstantno isporučuje na stražnju osovinu, dok u načinu rada Auto sustav sam raspoređuje moment, ovisno o načinu vožnje i kontaktu pojedine osovine s podlogom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Interijer je gotovo identičan onome u Loganu, znači jednostavan i izrađen od robusnih i trajnih materijala. Komforu nemamo primjedbe, četvoro odraslih s ovim automobilom mogu bez straha i na dulja putovanja.

Prtljažnik volumena 475 litara može se dodatno povećati obaranjem stražnje klupe, i to na ravno 1600 litara prostora. Što se tiče motorizacije, tu nalazimo poznate i provjerene Renaultove strojeve.

Benzinsku ponudu čini 1.6 16V sa 110 KS, dok su dCi dizeli obujma 1,5 litara i sa 85, odnosno 110 KS. Duster s prednjim pogonom razlikuje se od onog s integralnim po tome to je ovjes sasvim drugačiji na stražnjoj osovini. Naime, „obični“ rumunjski SUV straga ima torzionu gredu, dok onaj s pogonom 4x4 ima multilink koji je puno kvalitetniji i učinkovitiji.

Nakon cijelog dana provedenog u Dusteru u vožnji Ličkim vrletima, možemo reći kako je novi SUV iznenadio u ugodnom smislu u svim segmentima, počevši od izgleda, preko voznih karakteristika, naročito u off-road avanturi na poligonu, ali u svim drugim detaljima poput udobnosti, prostranosti i varijabilnosti. Novi Dacijin model proizvodit će se u rumunjskom Pitestiju, potom u tvornici u Rusiji nedaleko od Moskve, ali u i Kolumbiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao što smo i naučili na Loganu i Sanderu, paketi opreme su jednostavni. Bazni model je riješen bilo kakve komforne opreme, no on je zamišljen da bude doslovno radni stroj. Za cijenu od 79.990 kuna dobije se model s benzinskim motorom, ABS-om, servom i dva zračna jastuka. Doplata za pogon 4x4 je razumnih 15.000 kuna. Bogatiji je model s oznakom Ambiance, dok je najraskošniji Laureate. Cijene benzinaca 4x2 kreću se tako od spomenutih 79.990 do 102.200 kuna, dok za verzije 4x4 treba izbrojati od 94.900 do 117.200 kuna. Najjeftiniji dizel, Ambiance 4x2 stoji 102.700 kuna, dok se snažniji motor može dobiti isključivo u verziji s integralnim pogonom. Takav model stoji od 123.700 do 134.700 kuna.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo