FOTO: /

Citroenova zvijer od automobila!

Rasni dizajn i harmonične linije limuzine Metropolis upućuju na grandioznost, avangardu i dinamičnost svih velikih metropola čija je moć privlačenja neupitna.

12.3.2011.
22:50
VOYO logo

Na sajmu u Ženevi, Citroen je Europljanima pokazao studiju limuzine najviše klase. Ovaj automobil, po prvi puta izložen ne u Ženevi već u najposjećenijem Francuskom Paviljonu na Svjetskoj izložbi u Šangaju od svibnja do listopada 2010., vidjelo je više od 10 milijuna posjetitelja.

arti-201103120274006Povijest Citroena zapravo je omeđena vozilima visoke klase koja su obilježila razvoj automobila u posljednjih 90 godina. Posjetitelji sajma mogu ga tako upoznati i uživati u ovoj 'automobilskoj kreaciji' zasnovanoj na kreativnoj zahtjevnosti i tehnološkoj dosjetljivosti, čemu svjedoče hidroaktivni ovjes i plug-in hibridni pogonski sklop.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim profila trodijelnog vozila, nezaobilaznog u ovom segmentu u Kini, Metropolis svojim impozantnim stasom (5,30m x 2m x 1,40m) izražava viziju kreativnog i profinjenog luksuza, odrazom ambicije i veličine zemlje u koju se uklapa.

Unutarnji dizajn nadahnut je lepezom i kineskim žičanim glazbalima koji su u Kini simbol kultivirane i profinjene osobe. Svojim plug-in hibridnim pogonskim sklopom uravnotežuje gradsku odgovornost i užitak u vožnji. Tu je i neizostavni hidroaktivni ovjesom. Taj zaštitni znak Citroena diljem svijeta ispunjava očekivanja glede udobnosti, naročito u Kini. Taj sustav omogućuje postojan stav vozila radi bolje aerodinamičnosti, što znači i manje emisije CO2.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Plug-in hibridni pogonski sklop omogućuje različite načine vožnje:

- Prvi je samo s električnim pogonom (pri kretanju, u gradu na niskim brzinama te pri usporavanju): zahvaljujući elektromotoru koji razvija stalnu snagu od 54 KS (40 kW), a u vrhuncima doseže 95 KS (70 kW).

- Drugi režim rada je samo s pogonom na unutarnje izgaranje (pri postojanim brzinama na cesti i autocesti kad motor dosegne najveću učinkovitost): zahvaljujući 2,0-litrenom benzinskom V6 motoru koji nudi 272 KS (200 kW) i najveći okretni moment od 375 Nm.

- Treći način rada je s kombinacijom oba motora i to u fazi ubrzavanja za postizanje veće snage (funkcija overboost), pri čemu najveća snaga iznosi 470 KS (345 kW), a okretni moment 430 Nm, kao i u radu s četiri pogonska kotača u slučaju lošeg prianjanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj pogonski sklop objedinjava užitak u vožnji i zaštitu okoliša zahvaljujući velikom smanjenju emisije CO2. Metropolis tako prema tvrdnjama svojih konstruktora troši samo 2,6 l/100 km i emitira 70 g/km, što je pet puta manje od klasičnog pogonskog sklopa sličnih performansi (V8 obujma 4 litre).

Navedeni je rezultat postignut zahvaljujući optimizaciji benzinskog motora, mehanički upravljanim mjenjačem sa 7 stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom, hibridizaciji vozila te strategijama rada hibridnog pogonskog sklopa koji u svakom trenutku smanjuje emisiju CO2.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako bi ga što više približili očekivanjima kineskog tržišta u punoj ekspanziji, ovaj konceptni automobil u potpunosti je osmislio tim međunarodnih dizajnera Citroena koji je smješten u Šangaju od 2008. godine.

Na žalost Metropolis će ostati samo prototip, no neke njegove elemente dizajna i posebice tehnike moći ćemo sresti u budućnosti, u nekim novim modelima sa 'Chevronom' na nosu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo