Hyundai je novu generaciju svojeg obiteljskog kompakta radio pod maksimom New car for people – novi automobil za sve ljude. Odlučili su napraviti automobil koji će se svidjeti svima; kupcima koji preferiraju konzervativnije i praktične automobile, u istoj mjeri kao i ljudima kojima je na prvom mjestu izgled automobila ili pak trećima, koji preferiraju više sportske modele.
Svima – a upravo je to ciljana skupina - Hyundai nudi umjereno modernizirani i30 po europskom ukusu, koju potpisuje njemački dizajner Peter Schreyer, poznat po dizajnu Audi TT-a, Audija A3, A4 i A6, i nekoliko Volkswagenovih modela uključujući Golf iz 1997. i Bubu. Schreyer je 2006. prešao u Kiju na mjesto glavnog dizajnera i tamo osmislio niz modela – od Cee’da, preko Sorenta do Sportagea. Za Hyundai je radio i novi Tucson.
Galerija
Nova generacija ima temeljito redizajniran prednji dio s uskim iskošenim prednjim farovima i dnevnim svjetlima u LED tehnologiji. “Dizajnerski potpis uveden na novom i30 su kaskadne rešetke hladnjaka koje će od sada biti jedan od znakova raspoznavanja svih Hyundaijevih modela”, objasnio je Peter Schreyer”, šef dizajna.
Prostran za svoju klasu
Interijer je prilično prostran, a osjećaju udobnosti pridonose zaobljene linije u unutrašnjosti i mnoštvo praktičnih pretinaca. Na prednjim sjedalima udobno će sjediti i visoke osobe, a na zadnjem komotno se bez gurkanja može smjestiti troje odraslih. Dojam prostranosti i praktičnosti upotpunjuje i petero vrata. Središtem komandne ploče dominira infotainment sustav koji nudi i 8-inčni zaslon, a povezljiv je s Apple CarPlayom i Android Autom.
Novo izdanje ima redizajniranu platformu i širi međuosovinski razmak, i30 je 4340 mm dugačak, 1795 mm širok i 1455 mm visok, što znači da je 40 mm duži, 15 mm širi i 15 mm niži od prethodnika. U svojoj najlaganijoj varijanti, teži 1316 kg, što je nešto malo više od 1306 kg druge generacije. Prtljažnik je prilično prostran, zapremnine 395 litara, (druga generacija imala je 378 litara), a sa spuštenim stražnjim sjedalima raste do 1301 litre.
Motor po vašoj mjeri
Na tržište izlazi s tri benzinska motora: četverocilindrični turbobenzinski 1.4T GDI koji razvija 138 KS i okret od 242 Nm; 1.0 t-GDI s tri cilindra turbobenzinski sa 118 KS i 170 Nm te četverocilindrični 1.4 MPI sa 98 KS i 134 Nm i jedan dizelaš koji dolazi u trima izvedbama: 1.6-CRDi četverocilindrični turbodizelski motor u trima izvedbama: najsnažnija razvija 131 KS i 275 Nm okretnog momenta, srednja varijanta ima 108 KS i 275 Nm te najskromnija opcija s 93 KS i 275 Nm. i30 ima šestbrzinski ručni mjenjač ili opcionalno 7 DCT automatik mjenjač, koji je dostupan za 1.4T-GDI te za dizelsku najsnažniju i srednju varijantu. Za sljedeću godinu Hyundai u planu ima lansiranje sportske verzije i30, koja će se zvati RN30. Prvi model radila je novoosnovana N perfomance divizija, a RN30 imat će tunirani motor koji razvija 246 KS.
Korejac rođen i odrastao u Europi
Hyundaijev i30 u Europi će se za kupce boriti s VW Golfom, Renault Meganeom i Opel Astrom, a na tržištu koje ima prednost domaćeg terena jer su ljudi tradicionalno naklonjeniji europskim proizvođačima. Nepovoljniji položaj Hyundai nastoji premostiti konstantnim ulaganjem u europska postrojenja i timove. Ističu da su u Europi u proteklih dvadesetak godina otvorili tehnološki centar u Rüsselheimu u Njemačkoj, Hyundai Motor Nürburgring testni centar, dvije tvornice, jedna je u Češkoj i druga u Turskoj, te Hyundai MotorSport u Alzenau.
Dvije europske tvornice godišnje proizvedu 500 tisuća automobila. “Više od 90 posto Hyundaijevih automobila prodanih u Europi tamo je i proizvedeno, a cilj nam je da do 2020. godine Hyundai bude najprodavaniji azijski automobil na europskom tržištu”, izjavio je Jochen Sengpiehl, potpredsjednik marketinga HME. Dodatno, od konkurencije se nastoje izdvojiti jedinstvenim sustavom jamstva od pet godina bez obzira na prijeđenu kilometražu i posvećivanjem osobite pozornosti zadovoljstvu kupaca.
Prvo sajamsko predstavljanje novoga modela zakazano je za Paris Auto Show potkraj ovog mjeseca, a na hrvatsko tržište dolazi u prvom kvartalu sljedeće godine, iz Hyundaijeve tvornice u češkim Nošovicama.