DSF TEHNOLOGIJA: /

Kontrolom cilindara do manje potrošnje i emisija

Image
Foto: Thinkstock

Automobilska industrija trenutno je okrenuta prema Dieselgateu i mogućem kraju dizel motora te potpunom prelasku na elektroniku, kao što prizivaju iz Tesla Motorsa.

5.10.2015.
11:54
Thinkstock
VOYO logo

Zamislite da smanjite potrošnju nekog velikog SUV-a s V8 motorom za 20 posto.

Upravo na tome radi General Motors u suradnji s Delphi Automotive. Kako tvrde, za nekoliko godina će usavršiti motor koji će pri vožnji na otvorenoj cesti, odnosno autoputu jednostavno deaktivirati većinu cilindara. Osim manje potrošnje, takvi automobili će imati i 20 posto manje emisija štetnih plinova, i to će podjednako raditi na motorima sa tri, četiri, šest i osam cilindara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

DSF ili Dynamic Skip Fire je sustav za deaktivaciju cilindara razvijen u Dula Technology, kalifornijskoj start-up tvrtci za razvitak softwarea u koju je GM prvi put investirao prije tri godine. Kako kažu u Tuli, osim navedenih karakteristika, motor s DSF tehnologijom radi tiše, manje vibrira i općenito je otporniji.

Zavisno od motora, ugradnja ovakve tehnologije proizvođača bi koštala negdje između 300 i 600 dolara, a najavljuju je na tržištu za najviše pet godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo