Zrakoplov Airbus E-Fan 2.0 poletio je na električni pogon u čast prvog zrakoplovnog pionira Louisa Blériota koji je u srpnju 1907. godine prvi preletio kanal La Manche, i to od Calaisa u Francuskoj do Dovera u Engleskoj. Letio je 37 minuta, a to je tada bio veliki uspjeh za zrakoplovstvo.
Kompanija Airbus sada je svojim letom označila prekretnicu u povijesti zrakoplovstva jer je ovo prvi prelet kanala La Manche u zrakoplovu kojeg pokreće isključivo električna energija.
Prototip E-Fan 2.0 zrakoplova ove paneuropske zrakoplovne i obrambene tvrtke koristio je baterije umjesto konvencionalnog goriva kako bi pokretao svoje dvostruke motore tijekom leta dugog 66 kilometara.
Airbus je razvio ovu vrst zrakoplova kako bi odgovorio izazovima u korištenju električne energije za napajanje zrakoplova. Elektricitet ne ostavlja iza sebe zagađujući ispuh i znatno je tiši od tradicionalnih oblika pogona.
E-Fan ima dva sjedala i teži samo 550 kilograma kad je prazan zahvaljujući strukturi od karbonskih vlakana te postiže maksimalnu brzinu od gotovo 120 čvorova - oko 61 kilometra na sat - iako krstari na brzini od oko 45 km/h. Raspon krila mu je 9,5 metara, a dug je gotovo 7 metara.
Njegova litij-polimerska baterija, velikog kapaciteta i male težine, može napajati zrakoplov između 45 minuta i jednog sata, ovisno o količini snage koju pilot koristi.
Dva elektromotora blizanca imaju maksimalnu snagu od 60 kilovata.
Airbus je dosada uložio 20 milijuna eura u razvoj tehnologije za ovaj zrakoplov i nada se da će u 2017. ili 2018. godini predstaviti proizvodni model E-Fan.
Ima i planove za inačicu s četiri sjedala.
telegraph.co.uk/Netmobil.hr