Vjerojatno ste tijekom vožnje automobila zastali na semaforu te u trenutku dosade primijetili da se na rubu vašeg vjetrobranskog stakla nalaze crne točkice.
Te crne točkice nisu tu samo kao ukras već imaju itekakvu funkciju, ali i ime – frit traka. Crne točkice koje okružuju vjetrobransko staklo ne pomažu u hvatanju signala antene i nemaju u sebi senzore. To su samo glasine.
Frit traka je nevjerojatno tvrda boja upečena u vjetrobransko staklo koja očvršćuje ljepilo koje spaja staklo s okvirom vozila, piše Carbuzz.
Čista fizika
Naravno, mogli biste jednostavno zalijepiti staklo za taj komad metala, ali poznato je da se staklo vrlo teško lijepi za druge površine. S druge strane, frit traka odlično prijanja. Negdje od 1950-ih proizvođači automobila počeli su koristiti ljepilo kako bi prozor bio stabilan i to je bilo bolje rješenje od metalne podloge.
Točkice su tu jer frit traka sama po sebi ne izgleda lijepo. Crna boja je zapravo keramička boja, a služi da sakrije ljepilo. Osim toga, boja je zapečena što znači da je neuništiva. Ono služi da drži prozor na mjestu i pritom skriva ljepilo.
Ali ne samo zbog toga. Pojedini proizvođači proširili su ovu točkastu traku između štitnika za sunce koji se nalaze kod vozača i suvozača kako bi stvorili dodatnu zaštitu od sunčevih zraka tijekom vožnje.
Treći razlog zbog kojeg je frit traka točkasta su brze promjene temperature i ekstremne temperature mogu biti štetne za vjetrobransko staklo. Crna boja frit trake zagrijava se brže od ostatka stakla pa je važno da ona “blijedi”, umjesto da naglo završi. Drugim riječima, da nema točkica, zbog velike vrućine staklo bi se moglo izobličiti i puknuti, a to je onda poziv za kobnu nesreću.