LAKOĆA UPRAVLJANJA / Vozila sam najiščekivaniji električni auto godine: Jurilica je naziv koji mu pristaje, a zbog dvije stvari vožnja s njim je pravi gušt

U rubrici 'Ženski kut' testirali smo električni kompakt MG 4, sjajnu jurilicu koja oduševljava kako izgledom, tako i svojim vozačkim sposobnostima

30.7.2023.
22:04
VOYO logo

Svake godine nekoliko najavljenih modela automobila redovito izazove totalnu pomutnju među ljubiteljima auta, ali i novinarima koji prate auto-moto scenu, a u 2023. godini ta je čast pripala jednom modelu marke MG.

Još prije nego je i službeno predstavljen, o električnom MG 4 pričalo se nadugo i naširoko se raspravljalo po kuloarima, a vrhunac euforije, barem što se naše regije tiče, dogodio se prije nekoliko mjeseci na Bledu kada je ovaj električni kompakt službeno predstavljen predstavnicima sedme sile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Na tom je eventu MG pokazao cijelu flotu svojih električnih modela koji su zbog prihvatljivih cijena iz dana u dan sve popularniji te ih sve više viđamo na cestama,  no zvijezda dana ipak je bio već spomenuti MG 4, a koji smo nedavno testirali u rubrici "Ženski kut".

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Nevjerojatna lakoća upravljanja

Što to ima MG 4, a da toliko magično privlači? Je li to njegov atraktivan izgled, svjetlosni potpis, električni pogon, performanse? Odgovor je sve od navedenog, ali i još jedna dosta važna stavka – ovaj auto, naime, posjeduje neku nevjerojatnu lakoću upravljanja zbog čega vožnja postaje čisti gušt. Jednostavan je, a opet u toj svojoj jednostavnosti je poseban…

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

MG 4 dizajniran je za svjetsko tržište s fokusom na Europu. Mora se priznati da auto izgleda atraktivno – sprijeda mu se poklopac motora spušta oštro prema dolje pa u razgovorima često komuniciramo da ima "oštri nos" na sredini kojeg se nalazi veliki i upečatljivi logo marke. Bočne linije tipične su za popularne europske kompakte te djeluju kao most između atraktivnog prednjeg dijela i još atraktivnijeg stražnjeg dijela.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Baš na tom stražnjem dijelu, napravljen je, ako mene pitate, najbolji posao u čijem je fokusu unikatni i efektni svjetlosni potpis koji u mraku izgleda moćno. Sportski look straga zaokružuju dva spojlera te stop svjetlo postavljeno između njih, a upotpunjuje ga crvena karoserija s crnim detaljima. Zbog svega toga, MG 4 rado zovemo "jurilicom", jer taj mu naziv baš pristaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Ako ste zbog izgleda izvana očekivali neku totalno dramatičnu unutrašnjost, moram vas razočarati, jer vanjština i nutrina u ovoj su priči dva različita pola. Dok izvana svjedočimo pomalo čak i apstraktnoj dizajnerskoj izvedbi, unutra je sve jako clean. Kabina je "pročišćena", bez suvišnih tipki, a u središtu kokpita smješten je glavni ekran dimenzija 10,25 inča na kojem se namješta više-manje sve od opcija i funkcija.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Jedna od boljih stvari koja se na njemu namješta je i tempiranje punjenja – odnosno, ako auto punite kod kuće, možete namjestiti da punjenje krene u onom trenutku kada struja postane jeftinija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Volan je više četverokutnog oblika nego okrugli, a ono što je jako fora su tipke na volanu koje izgledaju kao mali joystici.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Prtljažnik je zapremnine 350 litara, a kada spustite stražnju klupu dobit ćete prostor zapremnine 1165 litara. Pohvalno je i to što ispod podnice ima mjesta spremanje kablova za punjenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Automobil se može pohvaliti s puno sigurnosne opreme, kao primjerice sustavom MG Pilot koji može voziti sam u koloni, automatskim kočenjem, dobrom kamerom, ali i upozorenjem da netko dolazi kada otvorite vrata.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Auto koji leti

Na testu smo imali Long range model s bvaterijom od 64 kWh te snage 203 KS, a dostupan je i nešto slabiji model s baterijom kapaciteta 51 kWh te 170 KS.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Po papirima, njegov je doseg oko 450 kilometara, no realno će to biti između 350 i 400 kilometara, ovisno o tome kako vozite. Ima i opciju "vehicle-to-load", koja vam omogućuje da punite i druge uređaje na struju. Na brzim punionicama od 0-80% kapaciteta baterije napunit će za 35 minuta.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Snage ovom automobilu nikako ne nedostaje. MG 4 ne ide, on leti kada ga stisnete po gasu. Vožnja u ovom automobilu, kako sam već rekla, zaista je pravi gušt i to zahvaljujući dvjema stvarima. Prvo, MG 4 ima idealni omjer distribucije težine (50:50), i drugo, auto ima stražnji pogon. Obzirom da je ispunio dva dosta važna kriterija kojima se odlikuju sportski automobili, ne lažemo ako ga upravo tamo i svrstamo…

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Iako su električni automobili poznati kao nešto tvrđi, MG 4 u gradu je bio udoban i skroz je solidno prelazio preko rupa, ležećih policajaca i ostalih prepreka na cestama. Zbog svojih kompaktnih dimenzija, on je spretan i okretan, a može se pohvaliti i malim krugom okretanja od 10,6 metara. Potršnja na testu iznosila mu je oko 16 kWh.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Kada se vozite u njemu, budite "laki na gasu", jer MG 4 u sekundi postiže velike brzine. Mene je pomalo i šokirao time – nisam jako stisnula papučicu gasa, a brzina je samo odjednom odletjela. Dobar je to osjećaj, nemojmo se lagati, ali stvarno malo i šokira koliko brzo postaje brz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Zabavan je u vožnji, lijepo leži u zavojima, a lijepa mu je i konkurentna sama i cijena. Starta od 33.500,00 eura, a cijena našeg tekstnog modela u Luxury opremi iznosi ravno 40.000 eura.

Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Kada isprobate ovaj automobil, sve nekako sjedne na svoje i postane vam jasno zašto se o njemu toliko pričalo. Auto je dobar. Zabavan je, zaigran, izgledom je privlačan i kada ga vidite, on vas doslovno tjera da u njega sjednete i da se vozite. A kada to proizvođači postignu, znači da su napravili jako dobar posao i s njime pogodili – ravno u sridu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Specifikacije 

MG4 Long Range Trophy Luxury

Paket opreme: Luxury

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motor: Elektro 

Pogon: Stražnji

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snaga: 203 KS 

Okretni moment: 250 Nm 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Veličina baterije: 61,7 kWh (neto)

Ubrzanje 0-100: 7,9 sek 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Maksimalna brzina: 160 km/h 

Mjenjač: Automatski 1-stupanj

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prosječna potrošnja na testu: 16,4 kWh/100 km 

Doseg: 350-400 km 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brzina punjenja: 139 kWh

CO2: 0 g/km 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijena početnog modela: 33.500 eura

Cijena testnog modela: 40.000 eura (bez uključenih poticaja za električna vozila). 

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo