Znate li sto je regenerativno kocenje?

Sustavi regenerativnog kocenja omogucavaju pohranu kineticke energije kocenja cime se omogucava koristenje dodatne snage automobila onda kada je to potrebno ili nadopunjavanje baterija.

5.5.2014.
11:42
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Svoje pocetke tehnologija vuce jos od kraja 19. stoljeca i takozvanih Krieger vucnih kola koja su se pokretala djelomicno na elektropogon, a djelomicno konjskom vucom, pise vidiauto.com.

Krieger kola su imala elektromotore na svakom od cetiri kotaca te posebne zavojnice koji su u uvjetima kocenja radili kao generatori akumulirajuci energiju kocenju kao struju za punjenje ugradenih baterija. Buduci da su brzine koje su ta kola razvijala rijetko premasivala 15 km/h cak i tijekom ucestalih kocenja mogla se akumulirati i mala kolicina energije. Slicni sustavi su vec desetljecima vrlo popularni kod tramvaja, trolejbusa i slicnih komercijalnih prometala.

Tijekom kocenja oslobada se velika energija koja u obliku topline u klasicnim vozilima odlazi u nepovrat. Kod vozila opremljenim sustavima regenerativnog kocenja na osovinama tocnije kotacima se nalaze posebni rotori koji izgledom podsjecaju na bubanj kocnice te su elektroinstalacijama spojeni na akumulatore energije poput elektromotora/generatora ili baterija.

U prvom slucaju elektromotor tijekom kocenja radi kao generator te puni baterije. Direktno punjenje baterija kocenjem je rezervirano za cisto elektromobile koji su opremljeni svom pratecom instalacijom. Tako se u oba slucaja kocenjem pune pogonske baterije.

http://www.vidiauto.com/Automobili/Nove-tehnologije-studije-prototipi/Regenerativno-kocenje

Možda će te zanimati

Telegram

Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču

Izdvojeno

Regionalni portali