Ove futurističke automobilske gume su otporne na bušenje

Image
Foto: Hankook

U posljednjih 100 godina mnoge stvari o automobilima su se promijenile.

15.7.2015.
10:00
Hankook
VOYO logo

Sigurnost, potrošnja goriva i cijene su se dramatično poboljšali. Ali jedna stvar koja nije doživjela revoluciju je - guma. Naravno, mi smo usavršili gumu i optimizirali je za stvari kao što je bolja potrošnja goriva ili prianjanje na snijegu i kišnoj cesti, ali u svojoj srži ona je ostala samo velika gumena krafna napunjena zrakom.

Hankook smatra da može bolje. Južnokorejska kompanija razvila je novi dizajn guma bez zraka pod nazivom i-Flex. Koncept smo prvi put vidjeli 2013. u formi integrirane cjeline gume i naplatka u jednom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Guma iFlex je i guma i naplatak, slično konceptima koje smo već mogli vidjeti kod Bridgestonea. Na stranu to što je otporna na bušenje, iFlex guma ima i neke druge prednosti. Znatno je lakša od obične gume i u kombinaciji s naplatkom, te može pružiti daleko bolju razinu apsorbiranja udaraca i neravnina na cesti zbog jedinstvene mrežne strukture.

Prema tvrdnjama iz tvrtke Hankook, ove dvije osobine same pridonose smanjenju potrošnje goriva i poboljšanim razinama u pogledu buke, vibracije i habanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, to nisu sve prednosti. Manja težina znači manju masu vozila, lakše upravljanje, a 95 posto materijala gume može se reciklirati. Guma iFlex izrađena je od poliuretanske plastike.

Hankook nije spomenuo proizvodne planove, ali samo je pitanje vremena kad će gume bez zraka zamijeniti svoje pneumatske rođake.

Inače, Hankook radi na još naprednijoj tehnologiji guma. Rad s istraživačima sa Sveučilišta u Cincinnatiju iznjedrio je koncept gume e-Membrane, koja je sposobna transformirati svoj profil kroz promjenu unutarnje strukture u skladu s različitim uvjetima vožnje, kao što je u vožnja u gradu ili na trkaćoj stazi.

Naprimjer pri visokim brzinama gazni sloj u centru gume prostire se kako bi generirao maksimalni moment trenja kroz što veću gaznu površinu u dodiru s tlom. Jednako tako, pri niskim brzinama gazni sloj je dizajniran tako da ima minimalni kontakt s površinom ceste kako bi se postigao što manji moment trenja s podlogom i time smanjila potrošnja goriva zbog manjeg otpora kotrljanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Time.com/Netmobil.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo