Vodeći svjetski proizvođač guma za automobile, Goodyear, pokazao je ambiciozni koncept kotača koji možda nudi uvid u vožnju budućnosti. Potpuno odbacivši konvencionalni postav kotača i osovine, Goodyear je predvidio da će se automobili voziti na četiri gume u obliku kugli, a koje će se moći okretati u svih 360 stupnjeva kako bi omogućili kretanje vozila na način na koji današnji auti ne mogu ni zamisliti.
Nazvane Eagle-360 (Orao-360), Goodyear tvrdi kako će te multiorjentirajuće gume omogućiti znatno bolju pokretljivost u odnosu na današnje mehanički poravnane kotače, jer će svaka guma moći samostalno odgovoriti na potencijalne opasnosti, poput leda na cesti ili iznenadnih prepreka.
U teoriji, trebale bi omogućiti i glatkiju vožnju te omogućiti vozilima kretanje postrance u slučajevima poput prestrojavanja u drugu traku.
Tvrtka tvrdi kako bi senzori u gumi mogli promatrati cestu i vremenske uvjete te o tome obavještavati druga obližnja vozila, kao i paziti na kvalitetu same gume. Kako bi se te gume mogle proizvoditi 3D printanjem, Eagle-360 bi se mogle unaprijed prilagoditi terenu po kojem najčešće vozite.
Možda je i najimpresivniji način na koji bi nam kuglaste gume mogle pomoći u navigaciji u skučenom prostoru. Umjesto da ste prisiljeni na seriju kratkih vožnji naprijed-natrag uz vrćenje volana malo na jednu, a zatim na drugu stranu, kuglasti kotači koji se kreću u svakome smijeru omogućiti će vam da jednostavno iskliznete u ili iz i najužeg prostora bez da mijenjate orjentaciju vozila.
Pod uvjetom da auto uopće stane u namjeravano mjesto, nećete uopće morati brinuti o bilo čemu drugome.
Sve je to lijepo i krasno, ali kako bi to uopće trebalo raditi? Dok Goodyear priznaje kako je za sada riječ samo o konceptu, a ne pravom proizvodu na kojemu rade, tvrtka kaže kako bi gume koristile magnetsku levitaciju.
Drugim riječima, kotači ne bi bili mehanički spojeni s ostatkom vozila, već bi se tijelo automobila držalo nad svojim kotačima pomoću magnetske sile.
Zvuči dosta znanstvenofantastično, ali isti se princip koristi kod maglev vlakova i hoverboarda, tako da bi u budućnosti moglo raditi i na autima.
Ne očekujte vidjeti Eagle-360 u vlastitom kvartu tako skoro, ali radi se o sjajnoj ideji koja bi jednoga dana mogla postati stvarnost.