Kratka vožnja od stotinjak metara, u "samo da kupim nešto slatko" stilu ostavlja motor nezagrijanim. To za sobom vuče ozbiljne posljedice – vlaga ne stiže ispariti i miješa se s uljem, stvaraju se naslage nečistoća na EGR ventilu, brizgaljkama…

Opasnosti su brojne. Nakon nekog vremena stvara se kožica na poklopcu za dolijevanje ulja. Izgleda bezazleno, ali to je već ozbiljan trenutak u kojem ulje počinje gubiti svoja mazivna svojstva i treba ga pod hitno zamijeniti, piše mojauto.rs.

Još jedna opasnost ovakve vožnje je i miješanje ulja i goriva. Nažalost, u tom slučaju ne dolazi do promjena na ulju koje se mogu vidjeti golim okom. Ipak, i tu postoji mali trik. Pomirišite šipku za mjerenje ili još bolje skinite malo ulja s nje i protrljajte prstima pa pomirišite. Ukoliko ne osjetite miris goriva, sve je u redu.

U principu najbolje je da pratite temperaturu motora na indikatoru (ukoliko ga imate). Iz motora koji dosegne radnu temperaturu vlaga isparava,pa je jasno da se u automobilima koje se vozi na kratkim relacijama to ne događa, u njima se vremenom akumulira sve veća količina vode i goriva u karteru.

Motorno ulje ubrzano gubi svoja svojstva, nije u stanju ispuniti svoju funkciju pa na kraju dolazi i do oštećenja motora. Ovaj problem može biti još ozbiljniji.

Naime, u starijim Volkswagen motorima (1.0 i 1.4 benzinci s četiri cilindra) uslijed konstrukcijske greške kondenzacija se zamrzavala u uljnim kanalima što je dovodilo do prekida u dotoku ulja i motor je "zakucavao".

Rješenje za ovaj problem je jednostavno – izbjegavajte koliko god je to moguće vožnje na kratkim relacijama i skratite interval zamjene ulja.

Također, provjerite u servisu ili uputstvu: mnogi proizvođači preporučuju posebnu gradaciju, kvalitet i interval zamjene ulja za automobile koji se voze na kraćim relacijama. Naravno, ulje treba redovno kontrolirati.

Prilikom kontrole vodite računa da je razina ulja iznad maksimuma dobar znak da u njemu dolazi do miješanja vode i goriva.

Posljedice vožnje na kratkim udaljenostima:

1. Gorivo se miješa s uljem. Mazivna svojstva se smanjuju, ležajevi se ubrzano troše 2. Dok je motor hladan, dio goriva iz komore za sagorijevanje završava u karteru 3. Zbog pojačane kondenzacije vode u ulju se formira pjena 4. Gorivo u ulju može oštetiti katalizator