Razloga je preko nekoliko, od činjenice su ta vozila vrlo praktična te je jednom malom poduzetniku praktičnije i jeftinije imati jedan pick-up nego osobni automobil i dostavno vozilo pa do toga da se dio takvih vozila može tretirati kao zakonski prihvatljiva N1 kategorija što sa sobom povlači odbitak od PDV-a i 100% priznati trošak.

Najljepši pick-up u Hrvatskoj

Junak naše današnje priče je ujedino i tragičar ovog zadnjeg dijela jer iako je po svim klasifikacijama doista punokrvni pick-up (nosivost, tovarni prostor itd), naše regulative ga kao takvog ne doživljavaju. Čak naprotiv unutar ukupne cijene se nalazi čak 75,000 kn trošarine na luksuz.

No idemo od početka, Nissan Navara je uz Toyotu Hilux, VW Amaroka i Mitshubishija L200 najčešći pick-up na našim cestama. Novi model koji smo imali na testu je ujedno i prethodnik za konkurenciju koja u ovoj i slijedećoj godini predstavlja svoje nove modele (o Toyoti ćete uskoro moći čitati i kod nas) a službena prezentacija Amaroka je tik iza ugla.

Vizualno je Navara doista lijep i masivan automobil, 18 cola felge, hrpa kromiranih detalja, izrazito upadljiva metalik boja i pozamašna dužina od 5,3 metra na cesti vas neće ostaviti nezamijećene. Ne možemo tu pričati o nekoj suludoj aerodinamici ili genijalnim dizajnerskim rješenjima ali u kompletu je to bez dvojbe trenutno najljepši pick-up na našem tržištu.

Sjajna zvučna izolacija

Unutrašnjost je u skladu s vanjštinom, bogata, luksuzna i kvalitetna. Kožna električno upravljiva sjedala, kožni volan, kožna ručica mjenjača, veliki centralni ekran osjetljiv na dodir, električno podesivi vanjski retrovizori, stražnji parking senzori (vjerujem da ni u ekipi u Nissanu nije jasno zašto nisu i prednje ugradili), 360 parking kamera, posebna kamera sprijeda… samo su dio izrazito bogate opreme s kojom se Navara diči.

Čim startate motor primjećuje se da su u Nissanu doista apsolvirali zvučnu izolaciju jer se 2,3 litreni motor od 190 KS u kabini skoro uopće ne čuje. Vozačka pozicija je odlična, izrazito pregledna (što drugo i očekivati kada sjedite na više od pola metra od zemlje) a manu bi jedino našli relativno slabijem servu upravljača koji bi definitivno mogao biti jači. Naime opseg upravljača nije kamionski, gume su velike tako da bi manje otpora prilikom vrtnje na mjestu svakako dobro došlo.

U vožnji se Navara ponaša kao niti jedan pick-up dosada. Naime ovakva vozila u većini slučajeva koriste stražnji ovjes kao krutu osovinu s lisnatim oprugama.

Kvalitetno, robusno i financijski vrlo prihvatljivo rješenje sva teretna vozila koje funkcionira bez greške od postanka… teretnih vozila.

Originalno rješenje

Međutim, loša strana takvog tehnološkog rješenja je da takva vozila imaju vrlo primjetne vibracije i poskakivanje zadnjeg kraja za vrijeme dok nisu pod opterećenjem (čitaj prazni). Kada imate vozilo poput Navare koja uz svoje terenske i teretne sposobnosti ima i ogromni potencijal za korištenje u normalnoj auto eksploataciji, takve vibracije mogu poprilično narušit ukupni dojam vozila.

Nissanovi inženjeri su o tome mislili i mislili, te u konačnici došli do originalnog rješenja. Ako želimo da nam se pick-up na cesti ponaša kao normalni automobil, idemo na njega staviti automobilski ovjes. Rečeno, učinjeno, Nissan Navara u svojoj DoubleCab verziji opremljena je Multilinkom (ne baš u potpunosti tj. kotači su i dalje povezani pa nema potpune neovisnosti) te je kao rezultat nastalo osjetno bolje držanje na cesti, jedva primjetno poskakivanje stražnjeg kraja te puno precizniji i opušteniji ulasci u zavoje.

Galerija

Konačni utisak, testna Navara se vozi kao klasični terenac, putnici na dovoljno udobnoj stražnjoj klupi ne skakuću kao vreće krumpira a ulasci u zavoje (ako ne smetnemo s uma da se ovdje ipak radi o 2 tone teškom vozilu) imaju automobilske putanje i isto takve povratne reakcije.

Nakon što siđemo s asfaltnih cesta i prebacimo se na manje urbano okruženje, Navara se u trenu transformira u terenca izrazito respektabilnih off road sposobnosti. Za to je najzaslužniji pogon na sva 4 kotača (za vrijeme normalne vožnje možete ga prebaciti na samo stražnje kotače čime značajno štedite gorivo) a po potrebi i blokada diferencijala. Navara se uz sve to penje poput divokoze po izrazito strmim i neprohodnim putevima i zapravo jedini ozbiljniji limit su gume koje da bi zadovoljile udobnu cestovnu vožnju moraju biti nešto slabijih karakteristika u ekstremnijim off road okruženjima.

Osim pogona i ovjesa za kvalitetu vožnje je svakako zaslužan i odlični 2.3 litreni turbodizelaš od 190 ks uparen sa solidnim ali ipak pomalo sporim 7 brzinskim automatskim mjenjačem. Njih "dvojca" su prosjek testa zaokružili na zadovoljavajućih 8.6 litara na 100 km što je za vozilo ovakvih dimenzija jako dobar podatak.

Luksuz košta

Naš dio Europe se definitivno budi za tržište pick-upova, u skorije vrijeme na tržište izlaze (osim već spomenutih VW Amaroka i Toyote Hylux) i Fiatov model (baza mu je Mitshubishi L200), Renaultov model (baza mu je upravo Nissan Navara) a u najavi je i Mercedesov luksuzni pick-up namijenjen za američko tržište kojeg ćemo sigurno viđati i na našim cestama.

Multifunkcionalnost pick-up vozila je neosporna, doublecab modeli sadržavaju i solidnu putničku komponentu koju je Nissan s Multilink ovjesom uzdigao na novu razinu a bolji paketi opreme daju ozbiljan SUV doživljaj. Naš višednevni test je pokazao da se takva vozila doista mogu koristiti kao jedino vozilo u domaćinstvu te je neosporno da imaju vrlo zadovoljavajuće teretne i off road sposobnosti. Kada tome dodate luksuzni paket opreme, odličan motor i nisku prosječnu potrošnju određenom krugu ljudi će se ovako opremljena Nissan Navara nametnuti kao doista jedino logično rješenje, čak i unatoč paprenoj cijeni testnog modela od 402.000 kn do registracije.

Kao i uvijek, luksuz košta.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cilindra.

Obujam 2298 ccm

Snaga 140 kW (190 KS) pri 3750/min

Moment 450 Nm pri 1500-2500/min

Pogon:na stražnje kotače, uključivi 4x4, uključiva blokada diferencijala

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije 533 x 185 x 184 cm

Osovinski razmak 315 cm

Teretni sanduk 154 x 156 cm

Gume 225/60 R18

Masa 1958 kg

Nosivost 1052 kg

Ispuh CO2 219 g/km

MJERENJA

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 10,8 sekundi

Potrošnja na testu 8,6 l/100 km

Cijena 365.000 kuna

S doplatama 401.539 kuna

OPREMA TEKNA PREMIUM: 18-colni alu-naplaci • automatska klima • sustav kamera Around View Monitor • 7-inčni dodirni zaslon • stražnji parking senzori • kamera za vožnju unazad i kamera sprijeda • navigacija • tempomat • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • el. podizači stakala • radio/CD • sjedala i upravljač u koži • grijanje prednjih sjedala

DOPLATE: metalik lak • pokrov prtljažnog prostora • plastična obloga sanduka • plastična zaštita vrata sanduka • tekstilni tepisi od velura