Naravno da je u novom Fiatu Fiće bilo samo u dizajnerskim tragovima, ali i simbolični detalji su bili dovoljni da izazovu pozitivne emocije kako kod muške tako i kod ženske populacije koja je tadašnji novi Fiatov model pretvorila u pravi prodajni hit.
S obzirom na novi poslovni uzlet tada već pomalo posrnulog talijanskog diva, Fiat je promptno reagirao te je na tržište izbacio pomalo nezgrapan Fiat 500 L (koji se proizvodi u Kragujevcu) te potom Fiat 500X koji u sebi na najbolji mogući način spaja modni stil male dive s konceptom crossovera.
I tu kreće naša današnja priča…
Savrešna kombinacija retro elemenata i modernih linija
Odmah na prvi pogled je jasno da je ovdje riječ o potpuno novom modelu koji se dobro drži provjerenih dizajnerskih trikova gdje se savršeno nadopunjuju retro elementi nakupljeni kroz godine bogatog automobilskog nasljeđa s modernim dizajnerskim linijama. Kombinacija kroma, zaobljenih linija, povišenog podvozja i velikih kotača osvaja već na prvi pogled te se jednostavno ne možete prestati pitati kako se toga već netko ranije nije sjetio te zašto ovaj automobil već prije nije vidio svjetlo dana.
Natprosječno prostrana unutrašnjost pobuđuje jednake emocije: kombinacija kože i metala, klasične retrolinije kombinirane sa centralno smještenim 5-inčnim digitalnim touch displayom daju dojam više klase, a kombinacija sjedala koža-tkanina upotpunjuje taj dojam. Vozačka pozicija je izrazito komforna, upravljač odlično leži u ruci te su sve komande (bluetooth, EVIC, tempomat i autoradio) vrlo intuitivne i lako dohvatljive.
Neka vas veličina ne zavara
Ruka prirodno pada na jako preciznu ručicu mjenjača te su sve komande na dohvat ruke. Jednako je i s preglednošću iz automobila gdje više postavljena vozačka pozicija te dovoljno veliki vanjski retrovizori olakšavaju vožnju i parkiranje a sve je začinjeno i s dodatnom dozom robusnosti.
Visoka kvaliteta završne obrade još jednom potvrđuje dojam da je ovdje riječ o malom automobilu više klase. Vrata sa zatvaraju čvrsto i korektno, plastike nigdje ne zijevaju, a unatoč tvrdom ovjesu tijekom vožnje se ne pojavljuju nikakvi čudni šumovi, škripanje plastike ili neindentificirani zvukovi. Prtljažni prostor od 350 litara je lako dostupan i kvalitetno tapeciran te može bez problema prihvatiti puno vrećica svojih potencijalnih vlasnica i vlasnika.
http://dashboard.jwplatform.com/videos/TdKKt7n6
Čvrsto na zemlji
U vožnji se ovaj ljepuškasti Talijan ponaša izrazito čvrsto, takoreći muški, što prije svega može zahvaliti podvozju koje dijeli s kompanijskim bratom Jeepom Renegadeom. Fantastično drži pravac i pri visokim brzinama a u zavojima se ponaša skoro pa neutralno uz pravovremenu najavu prednjeg kraja ako počinjete pretjerivati.. Dodatnu tvrdoću ovjesa upotpunjuju i atraktivne 17 cola gume koje dobro gutaju rupe, no ne i poprečne neravnine što vozači i putnici djelomično osjete na leđima.
Kako ništa ovdje nije prepušteno slučaju tako je i motor unutar našeg testnog modela bio na visini zadatka. Riječ je o dobro poznatom 1.6 litrenom dizelašu već otprije poznatom iz Alfe. Iznimno je miran i tih u radu te vrlo elastičan, jer najveći okretni moment od 320 Nm postiže već od 1750 okretaja.
Tijekom vožnje moguće je birati između tri opcije rada motora i upravljača. Sport, auto i all weather. Iako se uz sport opciju 500X može voziti dosta agresivno uz izravniji odaziv na gas i tvrđe postavljeni upravljač kada se 500x zadivljujuće dobro snalazi u konkretnijim, bržim zavojima, vozačka pozicija i povišeno podvozje ipak više zovu na auto opciju te nešto laganiju vožnju čemu je ovaj mališan prije svega i namijenjen.
Pokazuje i off road sklonosti
120 KS, 10,5 sekundi do 100 km/h i prosječna potrošnja (na testu) od 6,4 litre samo još jednom ukazuju na kvalitetno odabrani omjer težine, snage i mjenjača koji će vas jednako kvalitetno služiti po uskim i užurbanim gradskim ulicama kao i na duljim putovanjima. Iako testni 500X posjeduje povišeno podvozje koje upućuje na off road sklonosti, mišljenja smo da je za to ipak bolje odabrati model s pogonom na sva 4 kotača (testni model je imao pogon na prednje kotače), a ovaj model koristiti za povremene vožnje po makadamskim cestama i blažim livadama (uz adekvatno dopuštenje vlasnika istih).
Za kraj možemo reći da je mali retro Talijan pun pogodak na sve zahtjevnijem automobilskom tržištu, a činjenica da je već više od godinu dana na tržištu te i dalje privlači poglede gdje god se nađe samo govori u prilog doista dobro pogođenom dizajnu. Uz doista konkurentnu cijenu na tržištu i izrazito bogat paket opreme Experience moglo bi se reći da je ovaj Fiat automobil koji svaki muškarac želi provozati a svaka žena posjedovati.
Galerija
Fiat 500x 1.6 JTD
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1598 ccm Snaga 120 KS pri 3750/min Moment 320 Nm pri 1750/min Mjenjač 6 stupnjeva, ručni Dimenzije 425 x 198 x 160 cm Osovinski razmak 257 cm Prtljažnik 350 litara Brzina 186 km/h 0-100 km/h 10,5 sekundi Potrošnja 4,7/3,8/4,1 l/100 km Ispuh CO2 139 g/km OSTALI MOTORI Benzinski 1.6 E-torQ (110 KS), 1.4 Turbo MultiAir2 (140/170 KS), 2.4 Tigershark (187 KS) Dizelski 1.6 MultiJet II (120 KS), 2.0 MultiJet II (140 KS)
Cijena modela FIAT 500 X, 1.6 JTD 120 KS Experience, iznosi 149.800 kuna (do reg.)
Fiat 500x 1.6 JTD Experience
Serijska oprema: Uconnect autoradio s 5-inčnim zaslonom na dodir, bluetoothom, USB-om, AUX ulazom, DAB+ 6 zvučnika Komande na upravljaču za bluetooth, EVIC, tempomat i autoradio USB i AUX ulaz Uconnect pristup preko mobilnog uređaja Spojler Vanjski retrovizori u boji karoserije Aluminijski kotači R17 – 215/55 R17 Kit Fix & go Paket Comfort – prednji naslon za ruku s pretincem, Cargo box, El. Podešavanje vozačkog sjedala u lumbalnom dijelu u dva smjera, daljinsko otvaranje vrata i pokretanje vozila bez ključa (key less go) ERM – sustav protiv preokretanja vozila ESP + Hill holder Električna parkirna kočnica Podesivi prednji sigurnosni pojasevi TPMS sustav kontrole tlaka u pneumaticima Zaštitne bočne zavjese – za glavu Prednji i bočni zračni jastuci Atermično vjetrobransko staklo Djeljiva stražnja klupa 60/40 Džep u sjedalu od tkanine El. pokretanje prednjih i stražnjih stakala Električni servo upravljač Električno pokretani vanjski retrovizori s funkcijom odleđivanja Hlađeni pretinac u instrument ploči Keyless entry – centralno daljinsko zaključavanje Pokrov prtljažnog prostora Prednje maglenke Središnji dio instrument ploče u boji karoserije Start&stop Tempomat Upravljač obložen kožom Utičnica 12V Vozačko sjedalo podesivo prema visini