Alfa Romeo Giulietta je od svojih prvih dana (prvi modeli datiraju iz davne 1954.) bila izrazito atraktivan model. Proizvodila se u više verzija karoserija, tijekom vremena je pokrivala široki raspon od izrazito sportskih do izrazito limuzinskih karakteristika, ali je apsolutno uvijek i u svakoj verziji bila dizajnerski uzbudljiv model koji je izazivao pozitivne emocije mimo klasičnih vozačkih potreba.
Trenutačni aktualni model, predstavljen potkraj 2009., trebao je biti formalni nasljednik modela 147, ali Alfa je u zadnjem trenutku odustala od brojčanih naziva te je u dvojbi između imena Milano i Giulietta ovo zadnje pobijedilo.
Ljudi se za njom okreću
Povijest je postala sadašnjost, a u skladu s imenom ni dizajn nije zaostajao pa se Alfa Romeo Giulietta s pravom diči jednim od najljepše dizajniranih kompaktnih vozila današnjice.
I doista, bez obzira na već šest godina tržišne postojanosti, gdje god se Giulietta pojavi ljudi se okreću za njom. Ovdje je jednostavno riječ o automobilu koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim bez obzira na spol, dob ili možda fanatičnu privrženost samo jednom proizvođaču automobila (hint, riječ je o njemačkom proizvođaču).
Talijanski Golf, kako ju neki nazivaju, uskoro dolazi i u blago radizajniranom izdanju, a naglasak na blago dovoljno govori o savršenstvu aktualnog dizajna.
Jedan od naših sugovornika tijekom testa (zagriženi 'hondaš', koji uz to sebe smatra guruom automobilizma) je nakon dugog premišljanja izrekao njemu bolnu činjenicu – 'ma ima nešto u tom Talijanu'. A to 'ono nešto' je uz Giuliettu stalno prisutno.
U njoj je sve što vam treba
Nakon što smo se pošteno nadivili vanjskom dizajnu krenimo i s unutrašnjošću. Unutrašnjost Giuliette nije toliko atraktivna kao vanjština, ali daleko od toga da je ružna. Materijali su izrazito kvalitetni, završna obrada na visini, a testni QV line model je bio opremljen sportskim sjedalima obloženim kombinacijom kože i alcantare čime je unutrašnjost dobila premium štih.
Galerija
Sjedala, iako sportska, nisu neudobna, možda su na prvu malo tvrđa, ali se vrlo brzo naviknete na to. Položaj za volanom je izrazito komforan i po našem sudu sportski taman koliko treba biti. Sve je nadohvat ruke, ergonomija je odlična, jedino što nedostaje je malo više okomito postavljen upravljač. Mišljenja smo da se s time ne bi narušio inače vrlo dobar komfor, a položaj za volanom bi tada bio jednostavno savršen. Od opreme ovdje je sve prisutno - jako dobar audiosustav, putni kompjutor, pregledan, osjetljiv na dodir LCD ekran koji bi načelno mogao biti i nešto veći od 5 inča, senzori za parkiranje, bluetooth, USB konektori... Ukratko, sve što vam treba.
Zadnji red sjedala je udoban, ali ipak zbog konfiguracije blago spuštenog krova i međuosovinskog razmaka neće baš biti najudobniji za dulja putovanja viših osoba.
Jurnjava bez umora
Testna Giulietta je bila opremljena 1.6 litrenim turbodizelskim agregatom koji razvija 120 KS sa čak 320 Nm okretnog momenta pri niskih 1750 okretaja. U praksi to znači 11 sekundi do 100 km/h i maksimalnu brzinu od 190 km/h.
Vozač tijekom vožnje na raspolaganju ima tri tzv. DNA moda - dynamic, normal i all weather. Pomaci na aluminijskom prekidaču kod mjenjača postavljaju sustav u jedan od modova. All weather mod namijenjen je za vožnju po kiši i snijegu kad je reducirana snaga motora i isporuka okretnog momenta na kotače, a ESP tada brže reagira i korigira eventualne pogreške vozača. U dynamic modu je brži odziv na gas, kočnice su agresivnije, amortizeri su krući, uključena je Q2 blokada prednjeg diferencijala te se ESP sustav uključuje samo ako se pretjera s gasom u zavojima. Normal mod namijenjen je svakodnevnoj gradskoj vožnji kad je upravljač nešto lakši, a rad ovjesa nešto mekši.
Položaj za volanom je izrazito komforan i po našem sudu sportski taman koliko treba biti.
Svi modovi osim all weathera su dovoljno konkretni za ozbiljniju jurnjavu, a s druge strane su dovoljno kultivirani kako se vozač ne bi umarao tijekom vožnje.
Tvrda, ne i neudobna
U vožnji je Alfa razmjerno tvrda (ali nikako neudobna) te vrlo kompaktna, ovjes je čvrst te pruža mnogo povratnih informacija prema upravljaču tako da se automobil vozi vrlo precizno i sigurno. Ovjes, mjenjač i kočnice zapravo ostavljaju dojam da su spremni podnijeti i daleko veću snagu od 120 KS što dodatno ulijeva samopouzdanje tijekom vožnje. Zbog nepretjerano velikog međuosovinskog razmaka putnici na zadnjoj klupi će nekada osjetiti malo jače podrhtavanje tijekom prelaska preko uzastopnih neravnina, ali to je sve u skladu s klasom u kojoj se Giulietta nalazi i 18“ gumama kojima je testni model bio opremljen.
Gulietta je kao niti jedna Alfa do sada uspjela talijansku premium klasu približiti izrazito širokom spektru hrvatskih kupaca koji sada za 179.000 kuna do registracije mogu kupiti kvalitetnu i provjerenu mehaniku upakiranu u atraktivnu karoseriju i bogati QV paket opreme uz odlična vozna svojstva. Uz sve to dobivate i neizostavni cuore sportivo te prosječnu potrošnju od svega 5,4 litre na 100 kilometara.
KARAKTERISTIKE:
Vrsta motora: Turbodizelski
Obujam motora: 1598 ccm
Broj cilindara: 4
Snaga u KS: 120 KS pri 4000 o/min
Snaga u kWh: 77 kWh pri 4000 o/min
Okretni moment: 320 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač: 6 stupnjeva
Pogon: prednji pogon
Ubrzanje 0-100 km/h: 11 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Potrošnja (grad): 5,50 l/100 km
Potrošnja (otvorena cesta): 3,70 l/100 km
Potrošnja (kombinirano): 4,40 l/100 km
Potrošnja (tijekom testa): 5,4 l/100 km
CO2 emisija: 114 g/km
Dužina: 4351 mm
Širina: 1798 mm
Visina: 1465 mm
Međuosovinski razmak: 2634 mm
Obujam prtljažnika: 350 l
Masa vozila: 1310 kg
Gume: 225/40 ZR18 92W
Cijena: 179.000 kn