Dinamičnost dizajna prednjeg dijela naglašavaju šira rešetka hladnjaka motora koja dopire do 'razlomljenih' prednjih svjetla i širi usisnici zraka koji izgledom podsjećaju na pčelinje saće u redizajniranim branicima, dok za isto na stražnjem kraju vozila brinu spojleri, moćni crni difuzor, ali i crvena reflektirajuća linija iznad njega.
To su samo neke od vizualnih novosti koje potkrepljuje i niz RS ukrasa automobila koji je u odnosu na prethodnika niži 15 milimetara i koji ima 30 milimetara širi razmak između stražnjih kotača. Standardna veličina aluminijskih naplatka od 17 cola može uz nadoplatu biti zamijenjena onim od 18 i 19 na automobilu koji iznenađenje skriva i ispod poklopca motora.
Novost je, naime, ta da najnoviji RS model raspolaže sa 2,0-litrenim turbo četverocilindarskim TSI benzincem od 230 KS što predstavlja porast od 10 KS što ovu Octaviju RS čini i najsnažnijom dosad. Okretni moment od 350 Nm između 1500 i 4600 o/min, ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi i elektronički ograničena brzina na 250 km/h brojke su koje nastavljaju tehničke podatke. Mjenjač je 6-stupanjski ručni (opcija je i 6-stupanjski DSG), a pogon na prednjim kotačima.
Što se dizelske verzije tiče i dalje govorimo o 2,0-litrenom TDI motoru koji razvija 184 KS, a do 'stotke' vuče za 7,9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 232 km/h. Kod ove se izvedbe može naručiti 4x4, isključivo uz DSG mjenjač.