Kako je Mercedes-Benz reagirao na najavu Appleovog automobila

Apple je dobro poznat po svojoj sposobnosti da izazove poremećaje na tržištu. Mnogi su bili skeptični kada se pojavio prvi iPhone, a jednako tako i iPad.

25.2.2015.
14:23
VOYO logo

Apple je naveliko uspio preokrenuti poslovni pristup osobnim računalima, prodaji glazbe i mobitelima. Znači li to da Apple ima nepogrešivi instinkt kad je riječ o ovim proizvodima? Je li tržište automobila njegova sljedeća meta?

Takve glasine pojavile su se nakon izvješća u Wall Street Journalu i Bloombergu da tim Apple-a od nekoliko stotina ljudi radi na električnom automobilu. To bi stavilo Apple u isto društvo s internetskim pionirima poput Tesle i Googlea koji su se okrenuli autoindustriji, jačajući konkurenciju na polju automobila budućnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Apple će zagristi više nego što može prožvakati'

Da Apple ipak nije nepogrešiv čvrsto je uvjeren izvršni direktor kompanije Mercedes-Benz koji nije baš ni previše zabrinut zbog glasina o Appleovom automobilu. U izjavi za Motoring.com, Dieter Zetsche je izjavio: "Ako bi se pojavila glasina da Mercedes ili Daimler planiraju razviti pametni telefon, u tom slučaju Apple ne bi mogao noću mirno spavati. A isto vrijedi i za mene, i ovo je s punim poštovanjem za Apple. To je ono što ja želim reći. Ali, Apple će zagristi više nego što može prožvakati, ako pokuša postati proizvođač automobila".

Apple je već ranije pokazivao interes za ulazak u nova područja poput Apple TV projekta koji se nikada nije ostvario. Etablirane automobilske tvrtke i dalje drže snažne pozicije, no ulazak tehnoloških tvrtki postavlja temelje za budućnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tehnološke tvrtke shvaćaju koliko je važan automobil u digitalnoj slagalici koju čini suvremeni život", kaže analitičar Thilo Koslowski. "Ovo je tek početak. Automobilska industrija i dalje je važna. No, razlika je u softveru."

Automobili tvrtke Tesla na baterije pokazali su da ništa ne može zaustaviti nove tvrtke od ulaska u tu industriju.

iCar - računalo na četiri kotača

Na prvi pogled iCar bi se mogao uklopiti u Appleov postojeći poslovni model. Istina, tvrtka se tijekom desetljeća proširila od osobnih računala na uređaje za reprodukciju glazbe, pametne telefone, tablete i satove. No, sve su to samo računala u različitim oblicima. Automobil će biti sasvim nova kategorija proizvoda, što znači da će tvrtka morati razviti potpuno nova područja stručnosti što bi predstavljalo značajno odstupanje od poslovne politike.

Pred Appleom je i poštivanje vrlo strogih sigurnosnih pravila, a i stvaranje potpuno nove logistike, različite od one kojom primjerice šalju tisuće iPhonea jednim prijevoznikom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako nije netočno opisati današnje automobile kao računala na kotačima, zahvaljujući velikim ulaganjima u tehnologiju, automobilska industrija u posljednjih nekoliko desetljeća razvila je puno specifične tehnologije koja ostaje u domeni etabliranih tvrtki. Ipak, analitičari upozoravaju da se današnji svijet inovacija i biznisa brzo mijenja.

"To se sve može brzo primjeniti", tvrdi analitičar Koslowski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo