Nakon što je početkom godine predstavljen u Italiji, u Hrvatskoj je u ponedjeljak 26. lipnja predstavljena nova Jeepova uzdanica, električni model Jeep Avenger. Riječ je o potpuno novom električnom modelu, kompaktnom SUV-u B segmenta vozila s kojim američka marka kreće u pohod na europsko tržište.
Napravljen u Europi, po mjeri europskog čovjeka, ova model izaziva pozitivne reakcije otkako je prvi puta pokazan svijetu. Avenger se u jako kratkom vremenu okitio s nekoliko nagrada. Proglašen je Europskim automobilom godine te je proglašen najboljim obiteljskim SUV-om po izboru žirija Ženski svjetski automobil godine (Women's World Car of the Year) za 2023. godinu.
Kompaktne dimenzije po mjeri Europe
Stvoren da ljudima donese više zabave, Avenger je začetnik elektrifikacije Jeepa u kojoj ovaj automobilski brend vidi velike mogućnosti, a predstavljaju ga uz krilaticu "Freedom is electric".
Njegove kompaktne idealne su za uske europske ulice, a karoserija je dodatno zaštićena plastičnim oblogama koje čuvaju automobil od sitnih oštećenja i ogrebotina, do kakvih najčešće dolazi u gradskom prometu . No, iako je izgledom i dimenzijama Europljanin, Avenger je u duši ostao pravi Jeep, što se najbolje vidi u njegovim vozačkim sposobnostima. Ovo je, naime, prvi puta da automobil s prednjim pogonom ima i opcije Select terrain i te Hill descent control.
Dizajnerski je razigran i moderan, a kupci će moći izabrati između sedam različitih boja. Neke od boja moći će se kombinirati s crnim krovom, što automobilu daje još atraktivniji izgled. Avenger će se prodavati u tri razine opreme – Longitude, Altitude i Summit.
S jedner strane stvoren za grad, no s druge strane, Avenger je pravi avanturist te je sjajan i za duže staze. Prtljažnik mu je zapremnine 380 litara, a automobil se može pohvaliti i sa dodatne 34 litre zapremnine po pretincima u unutrašnjosti. Iz moje perspektive, to ga čini jako praktičnim kako za svakodnevnicu, tako i za duža putovanja.
Unutrašnjost automobila jako je "čista", a dizajn je sveden na minimalizam. Zgodna stvar je dodatna ambijentalna rasvjeta sa strane na kokpitu, koja ne samo da lijepo izgleda, već je i funkcionalna. Naime, kada otvorite vrata u mraku, zbog specifične pozicije rasvjete dobit ćete osvjetljenje te ćete bez problema i u mrklom mraku moći izaći iz auta.
Osim standardnih načina vožnje eco, normal, sport, Avenger ima još tri načina vožnje - za pješčani teren, blato i snijeg.
400 kilometara dosega
Ispod haube se nalazi novi e-motor od 115 kw (156 KS), a kapacitet njegove baterije iznosi 54 kWh. Po WLTP-u, njegov doseg iznosi 400 kilometara, no kako se moglo čuti na predstavljanju, stvarni doseg nije daleko od toga, a automobil može prijeći nekih 380 kilometara kombinirane vožnje. Što se same gradske vožnje tiče, tu se doseg povećava na čak 550 kilometara.
Na brzim punionicama bateriju ćete od 20% do 80% napuniti za 24 minute, a maksimalna jačina kojom se auto puni je 100 kWh. Valja istaknuti da je baterija na Avengeru dodatno zaštićena. Osim što automobil ima nešto veći razmak od zla, baterija je zaštićena i dodatnom čeličnom oplatom koja amortizira udar.
Početak prodaje u rujnu
Jeep Avenger u Hrvatskoj će se početi prodavati od rujna, a ono najvažnije – njegova cijena – za sada još nije poznata, no bit će kroz narednih nekoliko tjedana.
Drugačiji izvana, ali opet iskonski Jeep iznutra, Avenger od samog početka izaziva dobre i pozitivne reakcije, što je jako važno. Uostalom, ne zovu ga u Jeepu bezveze "game changer". Zbog svoje svestranosti, mogao bi jako dobro proći kod kupaca. Za sada mu se predviđa dobra budućnost, a kako će to zaista izgledati, vidjet ćemo u narednim mjesecima.
Inače, naša redakcija bila je jedina iz Hrvatske na svjetskoj premijeri ovog automobila u siječnju, a prve dojmove o Avengeru možete pročitati ovdje.